جلوی خام فروشی مواد معدنی باید گرفته شود

رییس سازمان صنعت ومعدن استان کرمان گفت: اجازه ندهیم تولیدات معادن به صورت خام فروخته شود، برای رونق تولید استان باید یارانه و تسهیلات بدهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،   حسینی نژاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت:در کنار معادن ذغالسنگ شهرستان کوهبنان تعدادی معادن دیگر نیز وجود دارد که سرب و روی، خاک نسوز و غیره از جمله آنهاست که با راه‌اندازی و فعالیت می‌توان زمینه اشتغال بیشتری را رقم زد.
وی افزود: با وجود معادن غنی در شهرستان آینده‌ای روشن پیش رو داریم، گرچه سال‌های متمادی در صنعت ذغال سرمایه‌گذاری شده و امروز هم در معادن سرب و روی باید فعالیت جدی صورت گیرد.
حسینی نژاد تصریح کرد: کار اکتشاف و استخراج در معادن سرب و روی آغاز شده که در راستای راه‌اندازی کارخانه فرآوری نیز با استفاده از وجود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بادی اقدام شود تا هم از خام فروشی ممانعت و هم زمینه برای کار و اشتغال جدید فراهم شود.
وی اظهار کرد: اجازه ندهیم تولیدات معادن به صورت خام فروخته شود، برای رونق تولید استان باید یارانه تسهیلات بدهیم و گردش مالی واحدهای تولیدی را در بانک‌های استان قرار دهیم تا در پرداخت تسهیلات دست بانک‌ها بازتر شود.
وی عنوان کرد: اگر ظرفیت‌های معادن را بتوانیم هدایت کنیم، افزایش بهره‌وری را شاهد خواهیم بود، پس بجاست سرمایه‌گذاران پهنه‌ها را در راستای اکتشاف قرار دهند در غیر این صورت در اختیار کسانی که فعالیت دارند قرار خواهد گرفت.
حسینی‌نژاد ادامه داد: در معادن سرب و روی شهرستان‌های کوهبنان و راور ذخیره‌ای در حد 400 تا 500 هزار تن را داریم که زمینه برای احداث کارخانه در استان در این زمینه فراهم است.
وی تصریح کرد: مواد اولیه در منطقه وجود دارد، لذا زمینه برای احداث کارخانه فرآوری سرب و روی وجود دارد که این خود گویای حقیقتی است که ظرفیت تولید شمش در منطقه شدنی است.
انتهای پیام/ی

پرداخت تسهیلات برای رونق معادن استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار