قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی همدان:

پذیرش بیمارستان‌های همدان ازمصدومین زلزله

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بیمارستان‌های استان همدان از ابتدای وقوع زلزله مصدومین راپذیرش وپشتیبانی می کنند.

پذیرش بیمارستان‌های همدان ازمصدومین زلزلهبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ رشید حیدری مقدم قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان  ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت هموطنانمان بر اثر زلزله اظهار داشت: استان همدان از ساعات اولیه وقوع زلزله در حال حمایت، پشتیبانی و پذیرش مصدومان زلزله کرمانشاه است.

وی خاطر با بیان اینکه ایران جز کشور حادثه‌خیز دنیا‌ست، افزود: در کشور ما به طور متوسط سالانه حوادث طبیعی رخ می‌دهد و از دیگر اتفاقاتی که کشور ما بسیار با آن درگیر است حوادث ترافیکی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در 10 سال اخیر 320 هزار نفر در سطح کشور بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند، عنوان کرد: در این مدت 2 میلیون 200 هزار نفر بر اثر سوانح ترافیکی مصدوم شده‌اند.

حیدری مقدم ادامه داد: درد و آسیب‌هایی که توسط سوانح رانندگی بر افراد تحمیل می‌شود ممکن است چند برابر آسیب هایی زلزله باشد.

وی تصریح کرد: در سال به طور میانگین فوتی‌های حوادث ترافیکی 25 برابر کشته شدگان زلزله است.

 وی با اشاره به مسائل تربیتی در خانوداه ها، گفت: والدین امروزه با خانواده و فرزندان رابطه عاطفی ندارند که از طرفی نیز رسانه‌های مجازی افراد خانواده را روز به روز از یکدیگر دورتر می‌کند.

 قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه دیدگاه ما نسبت به سلامت، توسعه، فرهنگ و مسائل اجتماعی باید نگاهی آکادمیک و علمی باشد، ابراز کرد: باید به اجبار به سمتی حرکت کنیم که تصدیگری دولت بر حاکمیت کمتر شود.

 حیدری مقدم با اشاره به اینکه در 62 کشور جهان میانگین تصدیگری دولت بین 25 تا 30 درصد است، بیان کرد: در این کشورها 70 درصد از حاکمیت در دست بخش خصوصی و یا تشکل‌ها است اما در ایران تصدیگری دولت بر تمامی ارکان حاکمیت بیمارگونه است.

 وی با بیان اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که سرنوشت و منابع ملت را به افراد کاردان بسپاریم، اظهار داشت: این امر با توسعه تشکل‌های مردمی محقق می‌شود.

انتهای پیام/ب

بیمارستان های همدان از مصدومین حمایت می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.