اسیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ نمی‌تواند به خواست خود در مورد برجام رفتار کند

استاد دانشگاه کویت گفت: برجام یک اتفاق بین‌المللی است و آمریکا نمی‌تواند به خواست خود در مورد آن رفتار کند.

ترامپ نمی‌تواند به خواست خود در مورد برجام رفتار کندعبدالرضا اسیری استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت روابط تهران و کویت، اظهار کرد: ما همسایه و دارای دین و فرهنگ مشترکی هستیم. اگر دینمان هم یکی نبود ضروریات حیات ایجاب می‌کرد با یکدیگر خوب باشیم.

استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت با بیان اینکه ما تا ابد با یکدیگر در این منطقه هستیم و نمی‌توانیم این همجواری را تغییر دهیم، گفت: بهتر است که همگی با یکدیگر تفاهم و تعامل داشته باشیم.

وی با اشاره به پروژه ایران هراسی گفت: اسرئیل و آمریکا می‌خواهند بین کشورهای منطقه اختلاف ایجاد کنند، بنابراین هر چه تفاهم و دوستی بین کشورهای منطقه افزایش داشته باشد، دلخوری آنها بیشتر می‌شود.

اسیری با بیان اینکه کشورهای منطقه باید درایت به خرج دهند، افزود: اسرائیل و آمریکا در منطقه ما زندگی نمی‌کنند. ما باید به فکر صلح و ثبات منطقه خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه رفتار ترامپ در کشور خودش غیرمنطقی است، بیان داشت: مردم آمریکا از دست رئیس‌جمهورشان ناراحت هستند و او می‌خواهد مشکلاتی که آنجا دارد را به منطقه ما انتقال دهد.

اسیری با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی درباره خروج از برجام خاطرنشان کرد: برجام یک اتفاق بین‌المللی است و آمریکا یک طرف آن است، 6 کشور دیگر هم پای این توافق بین‌المللی هستند. آمریکا نمی‌تواند به خواست خود رفتار کند. اگر ایالات متحده در این توافق اختلاف ایجاد کند دیگر مذاکره برای تعهدات بین‌المللی چه ارزش و قیمتی خواهد داشت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه کویت گفت: درباره مشکلات یمن، سوریه و عراق و مشکلات همه منطقه ضروری است توافق حاصل شود.

انتهای پیام/

برجام یک اتفاق بین‌المللی است 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار