تشديد فعاليت ۱۵۰ تيم بازرسی همزمان با دهه پايانی ماه صفر در مشهد

همزمان با دهه پايانی ماه صفر۱۵۰ تيم بازرسی بهداشت محيط جهت حفظ سلامت زائرين و مجاورين در شهر مشهد در حال فعاليت شبانه روزی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی اصغر حسنی مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه های نظارتی و بازرسی به منظور پیشگیری از بروز بیماری های منتقله از آب و غذا و کنترل بهداشتی به طور مستمر از اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه ها، تکایا، مدارس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در بین زائران بازدید می کنند.

وی افزود: در این مدت ۱۵۰ تیم نظارتی در مشهد و در هر شهرستان نیز یک یا دو تیم، فعالیت های ویژه ای را برای کنترل سلامت مردم بر عهده دارند.

مدیر بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: زائران به هیچ عنوان از منابع آب آشامیدنی نامطمئن و مشکوک استفاده نکنند ودر صورت مشاهده هرگونه آلودگی مراتب را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند.

حسنی گفت: تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیات ها و تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند باید کارت بهداشتی دریافت کنند.

وی افزود: ذبح و قربانی دام در جلوي دسته های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد بدون دریافت مجوزهای بهداشتی و هماهنگی های لازم با اداره دامپزشکی ممنوع است.

انتهای پیام// م.م

تشدید بازرسی های علوم پزشکی مشهد در دهه آخر صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.