استاندار خراسان شمالی خبرداد:

تلاش برای جذب سرمایه گذار برای توسعه شهر بجنورد

استاندار خراسان شمالی تلاش برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را از الزامات برای توسعه شهر عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد رضا صالحی استاندار خراسان شمالی در آیین تکریم و معارفه شهردار بجنورد افزود: جذب سرمایه گذار برای عمران شهری یکی از مهم ترین راه های موفقیت مدیریت شهری است و به شهرداران توصیه کرد برای موفقیت در این حوزه بسترهای لازم برای احساس امنیت روانی و امنیت سود را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

وی ایجاد محیط شاداب و آرام برای جذب همه قسمت ها، برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با پرسنل شهرداری، تلاش در جهت زیباسازی چهره شهر، افزایش سرانه فضای سبز، توجه به احداث پارکینگ های عمومی و توجه به کیفیت کارها در کنار کمیت را از دیگر موارد قابل توجه شهرداران به ویژه شهردار جدید بجنورد برشمرد.  

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شهر بجنورد، پارکینگ است ،گفت: شورای اسلامی شهر باید هرچه زودتر تکلیف پارکینگ طبقاتی این شهر را مشخص کند.

محمدرضا صالحی اظهار کرد: از شورای اسلامی شهر انتظار می رود تا نظر نهایی خود را در باره پارکینگ طبقاتی اعلام کنند تا تکلیف سرمایه گذار نیز زودتر مشخص شود.

استاندار خراسان شمای به زلزله 7.3 ریشتری غرب کشور اشاره کرد و گفت: در این حادثه و نیز حادثه زلزله 5.7 ریشتری 23 اردیهشت ماه در بجنورد شاهد تخریب منازل در سطح شهر و مجموعه مسکن مهر بودیم.

وی با بیان اینکه خسارت های مسکن مهر در این حادثه زیاد بوده است گفت: خسارت ها به ساختمان هایی که توسط مردم ساخته شده کمتر از ساختمان های مسکن مهر است و در این زمینه باید با کسانی که در مسکن مهر کوتاهی کرده اند از ناظر، مجری و پیمانکار برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان مسکن مهر از اقشار کم بضاعت مالی بودند گفت: باید بر کیفیت ساخت و ساز ها بیشتر توجه شود.

صالحی در بخش دیگر سخنان خود بر استفاده از خردجمعی در مدیریت شهری تاکید کرد: مدیریت در شهرداری کار گسترده ای است و شهردار برای موفقیت در کارها باید از خرد جمعی استفاده کند و معاونان قوی و مشاوران مناسب انتخاب کند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکل ترافیک شهری گفت: یکی از پیشنهادها برای حل این مشکل، این است که بخشی از معابر شهر به عنوان معابر تردد ممنوع برای خودروهای شخصی انتخاب شود.

وی تصریح کرد: در این طرح که با کمک وزارت نفت اجرایی می شود، تعدادی ناوگان اتوبوس برای جابه جایی مسافران در معابر شهری تامین می شود و معابر در برخی مناطق شهر به عنوان معابر ممنوعه برای تردد خودروهای شخصی تعریف می شود، البته باید برای اجرایی شدن این پیشنهاد مطالعه و بررسی های دقیق انجام شود.

خراسان شمالی گفت: شعار شهر من خانه من، ابتدایی ترین شعار در زندگی شهری است که هنوز در جامعه جا نیفتاده است.

وی با بیان اینکه مردم هنوز شهر خود را مانند خانه خود نمی دانند افزود: باید به گونه ای هدفگذاری و برنامه ریزی شود که شعار خانه ما، شهرما در جامعه نهادینه شود و به بی نظمی ها در شهر پایان داده شود و مردم نظم شهر را الگوی نظم دادن به خانه خود قرار دهند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اهمیت جایگاه شورا و مدیریت شهری در جامعه گفت: شهرداران منتخبان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر هستند و این نهاد بیش از هر نهادی با مردم ارتباط دارند و این نشان از جایگاه تاثیرگذاری شهرداری ها دارد.

صالحی به حضور مدیران در این آیین اشاره کرد و افزود: حضور مدیران نشان از آمادگی آنان برای هم افزایی و تعامل با شهرداری برای مدیریت شهری دارد.

وی بر جذب عوامل مختلف و تأثیرگذار برای مشارکت در توسعه و آبادانی شهر تأکید و مردم را بزرگ ترین گروه برای جذب مشارکت معرفی کرد و افزود: آموزش و اطلاع رسانی برنامه های عمران شهری به مردم از دیگر مواردی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.

در ادامه این مراسم از «محسن تیمورزاده» سرپرست شهرداری بجنورد تجلیل و «روح الله براتیان» به عنوان شهردار جدید مرکز خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/آ

معارفه شهردار جدید بجنورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.