اعزام ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت از اعزام بیش از ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز خبر داد.

اعزام ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه    علیرضا عسگری مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در تشریح وضعیت درمانی مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران بستری هستند گفت:تمام هزینه‌های درمان، انتقال و بازگشت مصدومان از بیمارستان‌های محل بستری تامین اعتبار شده و به صورت رایگان برای مصدومان انجام می‌شود.

وی افزود:در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مصدوم زلزله کرمانشاه به تهران و البرز اعزام شدند که این مصدومان در بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، سینا، لقمان، هفت تیر، فیروزگر و شریعتی تهران و بیمارستان شهید مدنی کرج بستری هستند.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت:مصدومان زلزله کرمانشاه که در تهران و البرز بستری هستند، عمدتا دچار شکستگی ستون فقرات، اندام‌های فوقانی و تحتانی و جمجمه هستند و در درجه بعد، آسیب‌های شکمی را در این مصدومان شاهدیم.

وی اضافه کرد:با هماهنگی که از سوی معاونت اجتماعی وزارت بهداشت انجام شده است، همه همراهان مصدومان در همراه‌سرا‌ها یا هتل‌های نزدیک محل بستری بیمارانشان اسکان داده شده اند

عسگری اظهار داشت:بیش از ۸۰ درصد اعمال جراحی مورد نیاز مصدومان انجام شده است و اعمال جراحی باقی مانده نیز انجام خواهد شد.

وی افزود:در هر شیفت به این مصدومان سرکشی شده و فرم بیماران به حوزه نظارت بر درمان تحویل داده می‌شود.

وی یادآورشد:یکی از بحران‌های این مصدومان این است که به دلیل وسعت حادثه در حالت شوک روحی قرار دارند.

مدیر کل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد:تمام بیمارستان‌هایی که مصدومان زلزله بستری هستند، تیم‌های روانشناسی مستقر شده و خدمات سلامت روان را به مصدومان ارائه و به بازتوانی روحی و روانی آن‌ها کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اعزام مصدومان زلزله کرمانشاه به تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.