7 علامت هشدار دهنده آپاندیس که نباید سرسری بگیرید

آپاندیس که در قسمت پایین شکم قرار گرفته و به روده بزرگ متصل است، خود را با علائمی مانند بی اشتهایی و درد دور ناف نشان می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آپاندیسیت مشکلاتی در سطح عبور خون ایجاد می کند و زمانی که فشار در این ناحیه افزایش می یابد یک واکنش التهابی بروز می کند که به سلامتی آسیب می زند.

با وجود اینکه هنوز کارایی آپاندیس مشخص نشده است، اما اگر این التهاب به موقع درمان نشود ممکن است مرگبار باشد. بنابراین لازم است که علائم این بیماری شناخته شده باشد، چون باید به موقع تشخیص داده شده و مورد جراحی قرار بگیرد. در این مطلب به مهم ترین علائم این بیماری اشاره می کنیم.

آپاندیسیت : درد شکمی شدید

بروز درد شدید در ناحیه شکم اولین نشانه از بروز آپاندیسیت است. این درد که به تدریج پیشرفت کرده و بیشتر می شود به دلیل التهاب و فشار وارده به آپاندیس ایجاد می شود. در حالت کلی درد در قسمت پایین و راست شکم ایجاد می شود و میزان شدت آن ساعت به ساعت متفاوت است. با این حال در اکثر موارد درد ممکن است بسیار نزدیک به ناف یا در قسمت پایین کمر نیز احساس شود. این علامت رایج آپاندیسیت با سرفه یا تکان دادن پاها و شکم شدیدتر و وخیم تر می شود.

آپاندیسیت: حالت تهوع و استفراغ

بروز حالت تهوع و استفراغ ناگهانی نیز یکی دیگر از علائم التهاب آپاندیس است. این علائم که با احساس ضعف نیز همراه است در بین بیمارانی که در مراحل پیشرفته بیماری قرار دارند رایج تر است.گفتنی است که حالت تهوع و استفراغ در 90 درصد موارد دیده می شود و تقریبا همیشه بعد از درد شدید در قسمت تحتانی شکم بروز می کند.

اگر فردی دچار این مشکلات شده باشد، باید بلافاصله به اورژانس مراجعه کرده و معاینه شود. درست است که بروز چنین مشکلاتی همیشه الزاما نشانه آپاندیسیت نیست، اما ممکن است نشان دهنده مشکلات دیگری باشد که در هر صورت باید مورد بررسی قرار گیرد.

آپاندیسیت : یبوست و اسهال

باوجوداینکه برخی از بیماران مبتلا به آپاندیسیت با مسئله دفع مشکل پیدا کرده و دچار یبوست می شود عده ای دیگر نیز به اسهال مبتلا می شوند. این علائم گوارشی که ممکن است در خصوص بیماری های دیگر نیز بروز کند، نتیجه التهابی است که آپاندیس را درگیر می کند. اسهال و یبوست در طول روز بیمار را آزار داده و در اغلب موارد به همراه گاز و التهاب بروز می کنند.

آپاندیسیت : برآمدگی شکم

برآمدگی شکم حس ورم دردناک و فشاری است که معمولا به دلیل مشکلات گوارشی بروز می کند. این مسئله باعث ورم شکم حتی در افرادی که شکمی تخت دارند می شود. برآمدگی شکم در موارد بروز آپاندیسیت شایع است، چون به دلیل واکنش التهابی بافت ها و تجمع گاز بروز می کند.

آپاندیسیت : تب

علائم آپاندیسیت زمانی بروز می کنند که رشد این بیماری تا مرحله ای می رسد که مشابه علائم عفونت های معدی و روده ای می شود. به همین دلیل نیز علاوه بر احساس درد، بیمار دچار تب، عرق سرد و لرز نیز می شود. اگر تب افزایش پیدا کند و یا به طور مداوم دوباره بروز کند، حتما باید به پزشک مراجعه شود. اگر تغییر دمای بدن جزئی و خفیف باشد، اما فرد در ناحیه شکم حساس درد کند، نیاز به مراجعه به پزشک لازم و ضروری است.

آپاندیسیت : بی اشتهایی

اگرچه فرد عادت به تغذیه مناسب دارد و خوب غذا می خورد، اما در صورت ابتلا به آپاندیسیت اشتهای خود را از دست خواهد داد. التهاب آپاندیس در عملکرد گوارشی اختلال ایجاد کرده و در اغلب موارد تولید هورمون گرسنگی را مختل می سازد. در این صورت نیز فرد باید فورا به پزشک مراجعه کند، چون عدم تغذیه درست بدن را در معرض برخی کمبودها قرار می دهد که آسیب رسان هستند. در واقع لازم است که فرد علت بی اشتهایی را بررسی کند، چون این مسئله ممکن است به بیماری ها و مشکلات دیگر نیز مربوط شود. اما زمانی که بی اشتهایی با علائم دیگر ذکر شده همراه باشد حتما باید مورد بررسی قرار گیرد.

آپاندیسیت: درد فشاری

دردی که در اثر فشار ایجاد می شود به تشخیص دقیق تر این مشکل در ناحیه آپاندیس کمک می کند. این درد معمولا در زمان معاینه پزشک ایجاد می شود، یعنی زمانی که پزشک روی قسمت راست تحتانی شکم فشار وارد می کند بروز می کند. این درد شدید و تیرکشنده است و شدت آن برحسب فشار وارد شده تغییر می کند. زمانیکه منطقه مورد نظر رها می شود فرد درد شدید در آن ناحیه احساس می کند و این مسئله شک در خصوص احتمال آپاندیسیت را افزایش می دهد.

اگر خودتان یا اطرافیان تان علائم ذکر شده را احساس می کنید ممکن است که دچار آپاندیسیت شده باشید. در این صورت بهتر است هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید و یا با اورژانس تماس بگیرید. یادتان باشد که تشخیص زودهنگام باعث موفقیت زیادی در درمان می شود.

منبع:تبیان

انتهای پیام/

 

این علایم از التهاب آپاندیس خبر می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه کریمی
۰۰:۲۲ ۱۶ دی ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید پسرم الان دو هفته میشه دل درد داره بردیم دکتربعد از آزمایش گفتن روده هاشون عفونت داره امروز گفتن ممکنه آپاندیس باشه پسرم همش احساس بو بد غذا تو گلوش رو داره چند باری استفراغ کرده اسهال هم میرفت که الان بهتره سر درد خستگی کم اشتهایی عصبانی هم میشن شکمشون ورم هم کرده رنگش سیاه میشه بعضی موقع ها از درد به خودش میپیچه میشه لطفا راهنمایی کنید
Afghanistan
Farhad
۲۱:۵۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
یه چند روزه درد در قسمت چپ دارم غذایی میخورم فکر میکنم درس هضم نمیشه شکم درد میشم و اسهال لطفاً جواب بدید
Pakistan
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
سلام علیکم داکتر صاحب محترم ،تقریبا مدت یک روز مکمل میشه طرف چب پشم بسیار درد شدید دارد ، آیا امکان اپندکس وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
......
۱۵:۲۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
سلام
من چند وقتی هست در سمت راست شکم زیر نافم تورم هست نه کمه تورمش نه زیاد وقتی هم فشار میدم و ولش میکنم درد میگیره این آپاندیسه؟
علائم دیگه ای ندارم
Iran (Islamic Republic of)
Maedeh
۱۷:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
سلام من از ساعت ۱۱ ظهر سمت راست شکمم درد میکنه و تقریبا به همه جای شکمم زده . حالت تهوع و نفس تنگی هم دارم و وقتی راه میرم دردش بیشتر میشه این درد هام از آپاندیس؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
سلام ببخشید من از دیشب تاحالا گاهی یکبار زیر شکمم سمت راستم دردمگیره و تو پهلو کمرم هم مگیره بی حال هم هستم ترشح سفید رنگ هم دارم ایا اپاندیس هست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۵۲ ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
من ۱۵هفته حامله هستم سمت راستم یه ۶روزی هست درد داره هی میگیره ول میکنه یه ۴شب پیش از درد شدید بستری شدم بیمارستان برام سونو ازمایش ندشتند انجام دادن چیزی نشون نداد گفت سالم سالمی وقتی از بیمارستان مرخص شدم باز دردم شروع شد رفتم پیش متخصص کلیه و مجاری ادار گفتم شاید شن باشه اونم گفت ازمایشت چیزی نشون نمیده احتمالش هست اپاندیس باشه خودشو نشون نده تو سونو وازمایش؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه جانی
۱۷:۳۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
عالی
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۰:۲۶ ۲۱ دی ۱۳۹۹
سلام من حدود شش ساعته زیر نافم سمت راست دردحفیف داره اب سرد که بخورم دردش بیشتر میشه تاچند دقیقه ایا مشکل اپاندیس دارم استرسم دارم
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۸:۰۵ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من دوساعته سمت راست زیر نافم درد خفیف میکنه علایم دیگر هم ندارم ایامشکل اپاندیس دارم
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۷:۵۲ ۲۰ دی ۱۳۹۹
سلام من دوساعته سمت راست زیر نافم درد خفیف میکنه علایم دیگر هم ندارم ایامشکل اپاندیس دارم
Afghanistan
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
عالیست
Iran (Islamic Republic of)
مجید اسکندری
۰۲:۱۳ ۲۹ آذر ۱۳۹۹
سلام و خسته نباشید من یه روزه سمت راست شکمم در داره نمیدونم اپ هس یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر .من آلن ۳ ماهی میشه که شکمم پایین تر از ناف هم سمت چپ وهم سمت راست وهم وسط سرتاسر درد داره البته وقتی نشستم و میخوام بایستم درد میگیره ولی در زمان راه رفتن و ایستاده درد نداره سه روزی هم هست بشدت یبوست دارم .آیا آپاندیس مزمن دارم ویا علت درد مشکل روده ای هست .
Iran (Islamic Republic of)
رستم قلیزاده
۰۱:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من شکم درد داشتم رفتم بیمارستان آزمایش و سونوگرافی و عکس گرفتم پزشک گفت آپاندیست داری ولی اون موقعه داشتم بهتر میشدم و عمل نکردم پزشک گفت میتونی با رضایت خودت بری ولی بازم شکم درد داشتی باید سریع بیای تا عمل بشی بالاخره من اومدم خونه الان ۵ روز خیلی بهتر شدم و هیچ دردی ندارم خواستم از شما عزیزان سوال کنم ببینم بازم اگه برای من خطری داره برم عمل کنم یا اگه خطری نیست دیگه عمل نکنم حالا من چیکار کنم الان وضعیت من به روز اول ۹۵٪ خوب شدم لطفآ راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۸ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
سمت چپ پایین شکم کشاله رانی درد زیاد داره وبا فشار هست میشه آپاندیس باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
سلام خوبی خسته نباشی من قسمت راست شما درد داره حالت تهوع تب لرز دارم آیا من مشکل آپاندیس دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
سلام حسین پورهستم علامه اپاندیس رادارم ولی سونوگرافی میگه سنگ است سه‌ روزاست ازدردبه خود میپیچم احتمال هست اپاندیس باشد یانه
Iran (Islamic Republic of)
Abbas
۱۸:۱۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
ببخشید من ۲ماه پایین راست شکمم درد داشتم ...رفتم بیمارستان دکتر گفت ورم خفیف آپاندیس داری با استراحت و خوردن غذاهای شل خوب میشی
بنظرتون درمان میشه یا باید عمل جراحی میخواد؟
India
Aziza
۲۰:۰۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
قسمت پایین شکم و سمت راست نزدیک به ناف مادرم درد داره درست راه رفته نمیتونه اسهال هست. درد شکمش مثل اینه که یه میخ خیلی تیز داره تو شکمش میره و باز در میاد همینطور یه حسی داره حالا نمی‌فهمم که اپندکس هستش یا خیر.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۱:۳۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۹
من روده بزرگم سمت راست ورم کرده و روی اپاندیسم در روز ۳ یا ۲ بار تیر میکشه
اپاندیس عفونت دارا یا مشکل چیه
تب یا شکمم گاز و مدفوع دفع میکنه مشکل چیه
Iran (Islamic Republic of)
رحمان
۲۰:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سمت چپ بدنم تمام این علائمو دارم کاملا هم حس میکنم شکمم باد کرد ...سه بار درد وحشت ناک در سمت چپ تجربه کردم ...اول دقبقا پهلو بود دفعه دوم یکم پایین تر و امروز کاملا این درد زیر نافم سمت چپ بود....دو روز بعد دمین پهلو درد شدید سمت چپم حتی یبوست گرفتم و ادرار خونی داشتم ...هم با این درد تنگی نفس هم دارم و نفس عمیق نمیتونم بکشم....این میتونه آپاندیست باش؟؟؟
United States of America
زهرام...
۲۳:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
سلام من الان خیلی سمت راستم ناحیه زیرشکم و کنارمثانم درد میکنه و سخت میتونم راه برم..ینی آپاندیسم اوت کرده؟؟؟؟
فقط سریع ج بدین
United States of America
شادی
۱۲:۴۱ ۲۱ تير ۱۳۹۹
من الان چهارروزه از درد نمیتونم حتی درست راه برم دردم اونقدر غیر قابل تحمل نیس ولی دردهه. سمت راست زیر شکمم درد میکنه . توانایی حرف زدن یا خندیدن هم ندارم .همش احساس میکنم شاید باد معدس ولی هیچ چیز نیس. حتی چایی نبات و و دوای گرمم خوردم که اگع سردیمه خوب شم و لی نشد . قرص برای عونتم خوردم ولی تاثیری نداش روی دردم....
حالت تهوع ندارم یکم بی اشتهایی دارم

فک میکنم شاید آپانتیسیت باشه
بنظرتون آپانتیسیتع؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام من اپاندیسم ترکید و تا مز کما منو برد اپاندیس خیلی کشندست اگه بتونید درش بیارید بهتره وقتیم درد گرفت تا میتونید اب یخ بخورید و کمپرس سرد بزارید روش درد اپاندیس شدیده شکم ورم میکنه و از مقعد درد شروع میشه تا شکم تب و لرز شدید اپاندیس به هیچ درد بدن نمیخخوره
Iran (Islamic Republic of)
Nargess
۰۳:۵۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من اکثرا موقع عادت ماهیانه دردهای شدید دارم ولی تنها تا دو یا سه روز اول
اما اینار دردم غیرقابل تحمل بوده و تا بعد از تموم شدن دوره ی پریودم هم ادامه داشته ، تمامی علامت های ذکر شده رو هم داشتم ؛ ممکنه آپاندیس باشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۳:۳۲ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام اپاندیس دردش زیر شکم قسمت راسته با دست فشارش بده یهو دستتو ول کن اگه دردش خیلی شدید بود اپاندیسه وقتی میخوای بری دستشوی از درد نمیتونی از مقعدت درد میکنه تا شکمت اب یخ بخور که نترکه من اشتباه کردم فکر کردم معدمه چای نبات خوردم ترکید و چند روز رفتم تو کما
Iran (Islamic Republic of)
پری طالبیان
۲۳:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عالی
Belize
Mohamad
۲۰:۰۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام و عرض ادب درد خفیف سمت راست زیر دنده و کنار ناف دارم خیلی خفیف گاهی هم با سر و صدا دکتر عمونی رفتن گفت اسپاسم عضلانیه‌استرس دارم برا آپانتیسیت میشه راهنماییم کنین؟ هیچ علایم دیگه هم ندارم.ولی به شدت استرس دارم ممنون میشم .الانم در حد کم سمت راست جاهای مختلف درد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
نگران نباش به خاطر استرس
Germany
آزاده
۰۰:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
من بعضي موقع يدفه سمت راستم زير دلم درد شديد مي گيره عين درد معده بعد ول مي كنه
صبح بعد صبحانه حالت تهوع دارم شكمم ورم كرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام از دیشب شما راست شکمم‌ درد میکنه حالت تهوع هم ندارم‌..نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مایده
۱۹:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مشکل اصلی درد زیر شکمم هست یی اشتها هم تاحدودی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
اپانديس يعني انسداد روده؟؟؟
Afghanistan
سیدرحیم
۰۸:۰۵ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سلام عرض میکنم شب ناوقت در ناحیه ناف شکم ام درد شدید داشتم وکمی دلبد هم شدم خو استفراق نکدم بعد از خوردن بروفن ارام تر شود مشکل من خواهد چی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۸:۵۴ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام من چند روزه سمت چب وراستم درد میکه حال تعوع ندارم تب نکدرم میشه راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
میثم ایوبی
۱۴:۱۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سه روزه سمت راست شکمم خیلی دردمیکنه بعضی وقتا آروم میشه ولی درکل خیلی درد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
میشه جواب منم بدید الان 3روز حالت تهوع شدید هرچی میخورم میارم بالا دورنافم شکمم درد میکنه وسط قفسه سینم که بیش از حد درد میکنه پهلو سمت راستمم زیر شکمم درد میکنه میتونه آپاندیس باشه
Iran (Islamic Republic of)
فهیمه
۲۲:۱۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام. پسر من اول سر شکمش درد گرفت و زردآب بالا میآورد. بعد دردش به نافش و زیر نافش رسید.ولی تب نداره.وبی اشتهایی کامل نیست .شکمش هم کار نمیکنه. آیا مشکل از آپانتیس هست!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام بعضی وقتها وقتی آب خونک میخوری این مشکل پیش میاد قدیمیها بهش می گفتن آب به نامش اوفتاده .دکتر و سونوگرافی هم نشون نمیده ..صبح ناشتا لباسشو در بیارید یه خوبه روی بخاری یا پکیج داغ کنید بزارید روی شکمش گرم که شد کمی روغن زیتون یا کرم بزنید با کمی فشار در جهت عقربهای ساعت دور نافو ماساژ بدین ۵دقیقه بعد با کف دست از بالای ناف تا پایین ناف بکشید کمی با فشار ۳بار این کارو تکرار کنید خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
لطفی
۱۹:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سه روز علایم اپاندیس رو دارم ممکنه اپاندیس باشه راه حلش چیه?ممنون
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من 18 سال پیش زخم عثنی عشر در حد خونریزی داشتم و 13 روز در بیمارستان بستری بودم و مداوا کردم. اما هر از گاهی به صورت لحظه ای سوزش در شکم و ناحیه گلوم حس میکردم.
اما چند روز میشه که سمت راست شکمم حد فاصل دنده و لگنم درد میکنه و به کمرم هم میزنه و از درون شکم حالت سوزش داره. باور نکردنی هست که بگم وقتی چیزی شبیه قلنج کمرم رو با ماساژ یا فشار دادن در همون قسمت میشکنم درد به یکباره قطع میشه و چند ساعت بعد دوباره میاد سراغم. علت از چیه راهنمایی کنین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام .منراس شکمم درد میکنه .ادیروز تا حالا هی دردش بیشتر میشه سرفه و خنده نمی تونم بکنم.حالت تهوع و اتفراق هم ندارم .میشه بگین اپاندیسه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۸
سلام خسته نباشید
من پایین شکم سمت چپم از دیروز خیلی درد میکنه چی میتونه باشه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۲:۵۳ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سمت راستم درست زیر دنده هام وحشتناک درد میکنه.زمان استراحت یا راه رفتن درد ندارم ولی هر وقت که ماهیچه درگیر میشه یا به اون ناحیه دست میزنم درد وحشتناکی داره.سرفه که اصلا نمیتونم بکنم از درد حتا داد هم نمیتونم بزنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه موقع از کبد باشه حتما باید به دکتر مراجعه کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
سلام من شکمم سمت چپ زیر دنده ی حالت گفتگی دارم با نفس کشیدن درد میگیره از علایم اپاندیس هست بی زحمت جوابشو لطف کنین
Iran (Islamic Republic of)
ت.ن
۲۳:۳۵ ۱۱ تير ۱۳۹۸
سلام من خودم اپانتیسیت مزمن داشتم ....حدود سه سال با بیماری های دیگ اشتباه گرفته می شد ...اونم موقعی ک حالم خیلی بهتر بود به یکباره درد خفیف شکمم به استفراع و اسهال و لرز و تب و درد شدید شکمم تبدیل می شد ..ولی هیچ دکتری تشخیص نداده بودن و یه بار به طور اتفاقی یه سونوگرافی و ازمایش ازم گرفتن اونم میگفتن که ما مطمئنیم اپانتیسیت نیس ولی ...که معلوم شد من سه ساله اپانتیسیت مزمن دارم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۱ ۰۷ تير ۱۳۹۸
سلام ، من راست شکمم سه روز هست درد میکنه و دردش تغیری نمیکنه آیا اپاندیسه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ تير ۱۳۹۸
سلام من از دیشب سمت راست شکمم خیلی درد میکنه در حدی که نمیتونم راه برم این نشونه ایی از آپاندیسه؟لطفا راهنمایی کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۸:۳۱ ۰۴ تير ۱۳۹۸
سلام من سه روزه ک درد دارم از ناحیه شکم روز اول سمت راست بود ولی الان سمت چپ درد دارم دردشم اروم اروم ولی یه لحظه شدید میشه حالت تهوع هم دارم ایا ازعلایم اپاندیست هس
Iran (Islamic Republic of)
Y
۲۱:۳۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام من الان سه روزه دلدردم امامیتونم کارهاموبکنم دورنافم وسمت راست بنظراپانتیس دارم
Iran (Islamic Republic of)
موژات
۰۹:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام خسذه نباشید من دو روزه که سمت راست پایین شکممم و گرفته و درد هم میکنه ولی تب آ لرز ندارم یکم هم درد میکنه امکان داره علاعم اولیه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
شیدا میکاییل
۲۲:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام من الان دو روز است که در ادرار و مدفوع خودم خون میبینم روز اول کم بود ولی امروز زیاد شده طرف راست شکمم هم درد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
سلام همگی اپاندیس خطرناکه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
خوده اپاندیس زیاد به درد نمی خوره ولی اگه مشکلی براش پیش بیاد باید سریع بری دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام خسته نباشید من قسمت راست شکمم درد شدیدی داره کمی تب و لرز دارم بی اشتها هم هستم یبوست هم دارم امابرآمدگی ندارم آپانیسم ترکیده ؟؟؟
لطفا زود جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه ترکیده بود الان مرده بودی
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۱۶:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من چن ماههسمت راست شکمم درد داره
حالت تهو و سرگیجه و تورم داره
دکترا هنو نفهمیدن چیه
یعنی اپاندیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
نه اپاندیس رو اصلا نمی شه تحمل کرد و باید سر ده روز یا کمتر عمل جراحی بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۱۶:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من چن ماههسمت راست شکمم درد داره
حالت تهو و سرگیجه و تورم داره
دکترا هنو نفهمیدن چیه
یعنی اپاندیس؟
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۱۶:۵۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
سلام من چن ماههسمت راست شکمم درد داره
حالت تهو و سرگیجه و تورم داره
دکترا هنو نفهمیدن چیه
یعنی اپاندیس
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۱:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
الان بهتری
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۵ ۱۶ دی ۱۳۹۷
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ویرا
۲۱:۲۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۷
مرسی مطالب عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۲:۱۹ ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام ببخشید میگم آیا با غذا خوردن و خوابیدم اپاندیس مشکلی براش پیش میاد
آخرین اخبار