کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

انجام هزار و 450 عمل جراحی‌ توسط اورژانس/کاهش مرگ و میر زلزله با اعزام هوایی مصدومان+فیلم

سرپرست اورژانس‌ کشور گفت: در پی وقوع زلزله‌ و هنگام امدادرسانی تعداد هزار و 450 عمل جراحی‌ بر روی مصدومان حادثه انجام گرفت.

انجام هزار و 450 عمل جراحی‌ توسط اورژانس/کاهش مرگ و میر زلزله با اعزام هوایی مصدومانپیرحسین‌ کولیوند‌ سرپرست‌ اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات‌ هزار و 450 مورد عمل جراحی‌ بر روی مصدومان‌ زلزله‌ زده کرمانشاه انجام شده است‌ و اورژانس‌ کشور‌ بیش از 7 هزار مصدوم‌ را به نقاط‌ مختلف اعزام‌ و از این تعداد‌ 250 بیمار را به وسیله‌ هواپیما‌ به تهران‌ منتقل کرده است.

وی با بیان اینکه اورژانس‌ کشور تا تثبیت‌ شرایط‌ در کنار مردم زلزله‌زده کرمانشاه‌ می‌ماند‌، افزود: 6 بیمارستان صحرایی‌ کاملاً مجهز‌ در منطقه‌ احداث‌ شده‌ که سپاه و ارتش هر کدام‌ یک بیمارستان‌ صحرایی‌ در منطقه‌ زلزله‌زده برپا کرد‌ه‌اند.

 کولیوند‌ با بیان اینکه روند درمان مصدومان  زلزله‌ کرمانشاه‌ به خوبی در حال انجام است، ادامه داد: تیم فوریت‌های پزشکی به همراه کارشناس بهداشت، تکنسین‌، روانشناس‌ و روانپزشک‌ از اوایل صبح دیروز به مناطق زلزله‌زده و آسیب‌دیده اعزام شده‌اند و خدمات بهداشتی – درمانی و سلامت در حد استاندارد و خوبی به مردم ارائه می‌دهند‌.

 وی با اشاره به اینکه اعزام 7 هزار نفر در کمتر از 20 ساعت کار بسیار چشمگیری‌ محسوب می شود، عنوان کرد: 100 تیم واکنش‌گری بلافاصله‌ بعد از وقوع زلزله در منطقه حاضر شدند و 20 بالگرد‌ هوایی‌ و 2 فروند‌ هواپیما‌ در اختیار اورژانس‌ قرار گرفته است‌.

مردم به عملکرد وزارت بهداشت در زلزله کرمانشاه نمره قبولی می‌دهند

 کولیوند‌ با بیان اینکه‌ در طرح تحول‌ تخت‌های بیمارستانی‌ به خصوص در کرمانشاه‌ افزایش داشته است، افزود: عمل جراحی‌ مصدومان قطع عضو به خوبی انجام شده است و ما در منطقه کرمانشاه‌ از نظر امکانات و نیروی انسانی‌ هیچ کمبو‌‌دی نداشتیم بلکه در بعضی‌ از جاها نیروی اضافی‌ هم  استقرار دارند و به نظرم‌ مردم نمره قبولی را به وزارت بهداشت در حادثه زلزله‌ کرمانشاه‌ می‌دهند‌.

 سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه ما خودمان را شریک غم مردم می‌دانیم، تأکید کرد: تا تثبیت شرایط ما از کنار مردم دور نمی‌شویم‌ به طوریکه‌ 70 درصد آمبولانس‌ که از مراسم اربعین‌ به مراکز خود برمی‌گشتند‌ با ورود به حادثه زلزله‌ به منطقه کرمانشاه‌ تغییر مسیر‌ نیز دادند‌.

 کولیوند‌ با اشاره به اینکه بعد از وقوع زلزله‌ کرمانشاه هر 5 دقیقه‌ یک پرواز برای انتقال مصدومان داشتیم‌، ادامه داد: اعزام مصدومان به صورت هوایی سبب نجات جان بسیاری از افراد شد و افرادی از دانشگاه‌های لرستان، کردستان، همدان، تیم‌های تخصصی بهداشت محیط را با ظرفیت‌ کامل به منطقه اعزام کرده بودند.

 وی یادآور شد: بر اساس گزارشات در اثر بروز زلزله‌ کرمانشاه تا به این لحظه‌ تعداد 9 هزار و 388 نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار