گلوبال ریسرچ گزارش داد:

هدف ترامپ از سفر به شرق آسیا فروش تسلیحات آمریکایی بود

گلوبال ریسرچ نوشت هدف سفر اخیر ترامپ به شرق آسیا، نه هموار کردن راه صلح و کمک به افزایش امنیت کشورهای منطقه، بلکه فروش بیشتر سلاح بود.

هدف ترامپ از سفر به شرق آسیا فروش تسلیحات آمریکایی بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتیگلوبال ریسرچ در یادداشتی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اصولا هیچ توجهی به برقراری صلح و امنیت در قاره آسیا ندارد و هدف اصلی سفر اخیر او به آسیا، بازاریابی برای صنایع تسلیحاتی آمریکا و فروش هر چه بیشتر جنگ‌افزار است. سفر ترامپ به پنج کشور آسیایی به برقراری صلح در آسیا و یا حتی دیپلماسی، هیچ ارتباطی ندارد. این تور آسیایی صرفا سفری تجاری برای کمک به صنایع نظامی آمریکا و فروش تسلیحات است.

یکی از نخستین کارهایی که ترامپ پس از استقرار در کاخ سفید انجام داد، خارج کردن آمریکا از پیمان «شراکت ترنس- پَسیفیک» بود. این پیمان در فوریه 2016 میلادی، یعنی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما پس از چند سال مذاکره میان دوازده کشور حاشیه اقیانوس آرام امضاء شد. ترامپ معاهده‌های تجاری چند جانبه را دوست ندارد، زیرا در این گونه معاهده‌ها، دیگر تسلط کامل بر همه طرف‌ها ندارد. او می‌خواهد صاحب اختیار همه چیز باشد. هدف سفر اخیر او به آسیا نیز صرفاً فروش تسلیحات از طریق قراردادهای دوجانبه است.

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در توکیو آشکارا گفت که خریداری مقدار زیادی تجهیزات نظامی آمریکایی توسط توکیو، به معنای ایجاد شغل‌های بیشتر برای آمریکا و امنیت بیشتر برای ژاپن است.

ترامپ استعداد زیادی در دامن زدن به آتش تنش‌ها دارد. او کره‌شمالی را تهدیدی برای جهان متمدن خواند. این در حالی است که او به خوبی می‌داند کره شمالی فقط در برابر تهدیدها و تجاوزهای آمریکا از خود دفاع می‌کند. کیم جونگ­‌اون قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند. رهبر کره شمالی و دیگر مردم این کشور، حافظه تاریخی بسیار بدی نسبت به آمریکا دارند. در جنگ شبه جزیره کره بین سال‌های 1950 تا 1953 میلادی، که آمریکا یکی از طرف‌های اصلی جنگ بود، کره‌شمالی تقریبا به طور کامل ویران شد و حدود 3 میلیون نفر از مردم این کشور کشته شدند. این تعداد، حدود یک سوم جمعیت کره‌شمالی در آن زمان بود.

خطر آمریکا برای جهان

مردم دنیا می‌دانند که تنها تهدید برای تمدن جهان و همه بشریت، آمریکا است. آمریکا دولت سرکشی است که برای قوانین و معاهده‌های بین‌المللی، زندگی انسان‌ها و حتی شهروندان خود، هیچ ارزش و احترامی قائل نیست. ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان از زمان پایان جنگ جهانی دوم به این سو، به طور مستقیم توسط ارتش آمریکا یا ناتو یا به شکل غیرمستقیم از طریق جنگ‌های نیابتی یا مزدوران آمریکایی، کشته شده‌اند. همه این جنگ‌ها با هدف حفظ سلطه جهانی آمریکا صورت گرفته است. خوشبختانه، طی سال‌های اخیر، کشورهایی پیدا شده‌اند که شجاعانه در برابر این هیولای قاتل، آمریکا، ایستاده‌اند و با وجود تحریم‌ها و دیگر اقدام‌های اقتصادی مخرب آمریکا، همچنان در برابر آن مقاومت می‌کنند. ونزوئلا و ایران نمونه این کشورها هستند.

ترامپ در سفرش به عربستان در ماه مه امسال، قراردادی به ارزش 110 میلیارد دلار برای فروش انواع تسلیحات مرگبار از بمب گرفته تا هواپیما و تانک، با عربستان امضاء کرد که این رقم، حد نصاب جدید در بین قراردادهای فروش تسلیحات است.

سفر ترامپ به کره جنوبی و سخنان جنجالی وی در پارلمان

ترامپ در دومین ایستگاه از سفر خود به پنج کشور آسیایی، در کره‌جنوبی یک بار دیگر کره‌شمالی و رهبرش را تهدید کرد. بدیهی است تهدید کره‌شمالی و رهبر این کشور، به برقراری صلح در شبه جزیر کره، کمک نمی‌کند. بیش از هشتاد درصد مردم کره‌جنوبی، خواستار صلح با کره‌شمالی هستند. رئیس جمهور کره‌جنوبی که اخیراً به سمت ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد، با شعار اتحاد دو کره و رساندن خانواده‌های کره‌ای جدا شده به یکدیگر، بر سر کار آمد. اما این کار چگونه ممکن است؟ نزدیک به 30 هزار سرباز آمریکایی در خاک کره جنوبی مستقر هستند. زرادخانه تسلیحاتی شبه جزیره کره، که شماری سلاح هسته‌ای نیز در خود جای داده است، می‌تواند تمام آسیای شرقی را در یک لحظه نابود کند.

با وجود این، دونالد ترامپ به دنبال فروش میلیاردها دلار سلاح جدید به سئول است. او بهترین فروشنده سلاحی است که صنایع تسلیحات آمریکا می‌توانست آرزویش را داشته باشد. ترامپ به دنبال خارج کردن اقتصاد آمریکا از بحران و افزایش تولید ناخالص داخلی از راه فروش تسلیحات است؛ حتی اگر این کار به بهای نابودی کشور یا کشورهایی منجر بشود. در ذهن ترامپ چیزی به عنوان هموار کردن راه برای برقراری صلح و امنیت نمی‌گنجد. او به دنبال فروش سلاح‌های بیشتر به کره‌جنوبی است و در این راستا، از دامن زدن به تنش‌ها میان دو کره هم فروگذار نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا از پارلمان کره‌جنوبی به عنوان مکانی برای تهدید رهبر کره شمالی و مردمش استفاده کرد. او در پارلمان کره جنوبی گفت: «من به این شبه جزیره آمده‌ام تا مستقیما پیامی به رهبر کره‌شمالی بفرستم. سلاح‌هایی که در پی به دست آوردن آنها هستی، تو را ایمن‌تر نمی‌کند، بلکه کشور تو را در معرض خطر بزرگتری قرار می‌دهد. هر گامی که در این مسیر تاریک بر می‌داری، خطری را که با آن روبرو می‌شوی، بیشتر می‌کند. کره شمالی بهشتی نیست که پدربزرگت در سر می‌پروراند. این جهنمی است که هیچ کس شایسته آن نیست.»

در حالیکه دونالد ترامپ مانند یک امپراتور در پارلمان کره جنوبی صحبت می­‌کرد، سه ناو هواپیمابر آمریکایی به شکل تهاجمی در برابر ساحل کره‌شمالی قرار گرفتند. ترامپ به خوبی می‌دانست با این اقدام تحریک‌آمیز نمی‌تواند رهبر کره شمالی را به جنگ وادارد و عملاً اقدامی علیه رهبر کره‌شمالی نکرد.

نویسنده مقاله در پایان به جنگ یمن اشاره کرد و نوشت: از ماه مارس سال 2015 میلادی، سعودی ها با حمایت و تسلیحات آمریکا و انگلیس، یمن را بمباران و مدارس، بیمارستان‌ها، خیابان ها، بنادر و هر گونه زیرساخت حیاتی را نابود کردند. آنها علاوه بر بیمارستان ها و مدارس، به طور مشخص شبکه آبرسانی و بهداشت عمومی را هدف حمله قرار دارند تا حداکثر لطمه را به غیرنظامیان وارد کنند. همچنین بسیاری (از مردم یمن) به این علت جانشان را از دست می‌دهند که سعودی ها، دوباره با حمایت آمریکا و انگلیس، واردات و توزیع داروی های مهم را ممنوع کرده اند.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار