در حاشیه نشست هیئت دولت؛

واعظی: توافقی برای اصلاح ساختار دولت صورت نگرفته است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: توافقی برای اصلاح ساختار دولت صورت نگرفته است چراکه 290 نماینده مجلس باید درباره آن نظر دهند.

واعظی: توافقی برای اصلاح ساختار دولت صورت نگرفته استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تدابیر لازم برای ساماندهی مجلس در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار کرد: سفر رئیس جمهور به کرمانشاه و اینکه صبح حادثه وزرای بهداشت، کشور و رئیس هلال احمر به منطقه رفتند، برای ساماندهی اوضاع بود.

وی با بیان اینکه ستاد بحران هر روز تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: امروز صبح رئیس جمهور موافقت کرد تا وزیر کشور به جای حضور در جلسه هیئت دولت، جلسه ستاد بحران را تشکیل دهد.

واعظی ادامه داد: حادثه ناگوار عظیمی اتفاق افتاده، خسارت در شهرها نسبت به روستاها کمتر است و در حدود 1900 روستا خسارت گسترده‌ای را شاهدیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: به دلیل اینکه در روستاها تراکم جمعیتی کم است خوشبختانه فوتی‌های کمتری در این مناطق داشتیم و تمام تلاشمان را برای خدمت رسانی به 2000 روستا به کار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: آنچه که مورد نیاز زلزله زدگان بوده، به این مناطق ارسال شده است و در حال توزیع است؛ امروز هم در جلسه هیئت دولت بحث‌های مفصلی در مورد مدیریت بحران، امنیت و اطلاع رسانی به همه نقاط زلزله زده مطرح و تصمیم‌های خوبی اتخاذ شد.

واعظی گفت: دیشب جلسه بسیار خوبی را از طرف شورای اجتماعی با مقام معظم رهبری داشتیم و رئیس جمهور به صورت مفصل ابعاد مختلف آن چه منویات رهبری بودند را باز کرد و به دستگاه‌های مختلف دستور داد تا آن چه که شب گذشته در بیانات و مطالبات رهبری بوده حتما برای آن برنامه ریزی شود تا در جلسه شش ماه آینده که خدمت ایشان هستیم بتوانیم تحولی در بخش‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، آسیب‌های اجتماعی و... به وجود آ‌وریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درباره توافق بین رئیس جمهور و رئیس مجلس در مورد اصلاح ساختار دولت اظهار کرد: معمولا اینگونه مسائل بین دو رئیس قوه مجریه و مقننه مطرح می‌شود اما توافقی در کار نبوده است.

وی ادامه داد: بحث اصلاح ساختار دولت موضوعی است که باید 290 نماینده مجلس آن را بررسی کنند و رأی بدهند.

واعظی با بیان اینکه معمولا روسای قوا درباره مسائلی با هم تفاهم می‌کنند که به درستی کارها پیش برود، تأکید کرد: حق طبیعی مجلس است که درمورد مسائل تصمیم بگیرد و آنچه آنان تصویب می‌کنند، برای ما لازم الاجرا است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: ما در مورد تفکیک وزارتخانه‌ها لایحه‌ای به مجلس دادیم و این موضوع در مجلس در حال بررسی است، از طرف دولت هم رئیس سازمان اداری استخدامی در جلسه شرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها هم همچون دیگر لوایح است و مجلس و دولت درباره آن بحث و تبادل نظر می‌کنند اگر مجلس پیشنهادهای خوبی هم داشته باشد ما از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار