تدوین سند برنامه ششم توسعه کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ششم توسعه استان بر اساس اسناد بالادستی تدوین و با نظارت مستقیم استاندار اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از تدوین برنامه پنج ساله استان بر اساس اسناد بالادستی و برش‌های سالانه بودجه استان خبر داد و اظهار داشت: دستگاه‌های استان در اسرع وقت نسبت به تدوین و ارائه برنامه هدفگذاری شده خود به استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدام کنند.

وی افزود: هدف از تدوین برنامه ششم توسعه ریل‌گذاری برای دستگاه‌های اجرایی استان تا افق 1400 است و اینکه بدانیم الان در چه وضعیتی هستیم و در افق 1400 وضعیت توسعه استان، طرح‌ها و پروژه‌ها چگونه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برنامه‌ریزی و تدوین برنامه در هر دهه یا برش کوتاه پنج ساله انجام می‌شود، گفت: این به معنای عدم برنامه‌ریزی در گذشته نیست، بلکه برنامه یک ریل‌گذاری برای پیشبرد توسعه استان بوده و نقص ما در اجرای برنامه‌های تدوین شده است.

احمدی ابراز کرد: در برنامه ششم توسعه از دولت خواسته شده که 20 درصد از بودجه دستگاه‌های اجرایی به شکل بودجه عملیاتی باشد.

وی در رابطه با اعتبارات پژوهشی دستگاه‌های اجرایی گفت: طبق قانون یک درصد اعتبارات باید به امر پژوهش اختصاص پیدا کند و بر اساس گستردگی دستگاه توزیع می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از تیم‌های دانشگاهی مشکلات دستگاه‌های اجرایی در قالب طرح‌های پژوهشی بررسی و برای حل آنها تلاش شود، ابراز کرد: دستگاه‌ها موظب به جذب اعتبارات پژوهشی هستند و برگشت این اعتبارات یک نقطه ضعف بزرگ است.

 

انتهای پیام/ش

جزئیات برنامه ششم توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.