اموال ثروتمندترین مرد عرب چوب حراج خورد

بانک‌های لبنانی عملیات قیمتگذاری هتل‌های 'چهارفصل' و مجموعه هتل‌های 'مووِن پیک' متعلق به شاهزاده ولید بن طلال را آغاز کردند تا در کوتاه‌ترین مدت آن‌ها را به مزایده بگذارند.

اموال ثروتمندترین مرد عرب چوب حراج خوردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بانک‌های لبنانی عملیات قیمتگذاری هتل‌های 'چهارفصل' و مجموعه هتل‌های 'مووِن پیک' متعلق به شاهزاده ولید بن طلال را آغاز کردند تا در کوتاه‌ترین مدت آن‌ها را به مزایده بگذارند.

اگرچه علت فروش این بخش از دارایی‌های ولید بن طلال در لبنان هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به پرونده مالی او در عربستان، این دو هتل پنج ستاره ولید که جزو دارایی‌های مهم او از شرکت 'هلدینگ کینگدم' عربستان است، برای مصادره از سوی دولت آن کشور فروخته می‌شوند.

دولت عربستان شنبه هفته گذشته درحالی ولید بن طلال به همراه ۱۱ شاهزاده دیگر، ۴ وزیر فعلی و ده‌ها وزیر سابق این کشور به اتهام پولشویی و ارتشاء دستگیر کرده بود که تحلیلگران معتقدند با این اقدام دولت ریاض ریسک سرمایه گذاری برای هر سرمایه گذار داخلی و یا خارجی در این کشور بالا رفته است.

این شاهزاده میلیاردر صاحب نفوذ مالک سهام مختلف در عربستان است که کنترل بخش اعظم شرکت‌های بین المللی، چون توئیتر، سی تی گروپ، لیفت، هتل‌های چهار فصل، شرکت کامپیوتری اَپل و شرکت فیلم سازی فاکس قرن ۲۱ را در اختیار دارد و درعین حال صاحب هتل جرج پنجم در پاریس، هتل پلازای منهتن در نیویورک و نیز کنترل شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای زیادی در خاورمیانه را نیز در اختیار دارد.

براساس این گزارش، وی حتی به تازگی در اقدامی بی سابقه در چند سرمایه گذاری مشترک با بیل گِیتس، رابرت مورداخ و مایکل بلومبرگ نیز شرکت کرده است.

اموال ثروتمندترین مرد عرب چوب حراج خورد

براساس آخرین گزارش موسسه فوربس، این شاهزاده ۶۲ ساله سعودی صاحب یک شبکه اقتصادی و تجاری بزرگ به ارزش ۱۸،۷ میلیارد دلار و نیز صاحب ۹۵ درصد از سهام پادشاهی عربستان به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد دلار نیز است.

وی سال گذشته ۳۵ میلیون دلار سهام توییتر را خرید. همچنین این شرکت ۵،۳ درصد از سهام استارت‌آپ Lyft را در اختیار دارد که این میزان سهام پیش‌تر در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مشهور اندرسین هورویتز بود. میزان سهام الولید در شرکت لیفت هم اکنون ۴،۳ درصد است.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

هتل‌های «بن طلال» در بیروت به فروش گذاشته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار