مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل؛

احداث موزه مشگین شهر نیازمند 8 میلیارد تومان اعتبار است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: احداث موزه مشگین شهر نیازمند 8 میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  در حاشیه بازدید از روند احداث موزه مشگین شهر تصریح کرد: این موزه در کنار بقعه شیخ حیدر مشگین شهر در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: به دلیل وجود آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی متعدد در شهرستان مشگین شهر، این موزه می تواند مکان مناسبی برای نمایش آثار فراهم سازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تاکید کرد: با وجود اهمیت احداث این موزه، با کمبود اعتباری مواجه هستیم و انتظار می رود مطابق برنامه زمان بندی شده، اعتبار مناسب اختصاص یابد.

حاجی زاده با بیان اینکه زمان تکمیل این پروژه منوط به میزان اعتبار اختصاصی آن است، اضافه کرد: در صورتی که اعتبار مناسب اختصاص یابد، می توان در کوتاه مدت نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه 8 موزه باستان شناسی در استان دایر است، ادامه داد: موزه ها به مانند مخازن فرهنگی اقوام هستند و می توانند زمینه ماندگاری مواریث تاریخی و فرهنگی و انتقال آن به نسل های دیگر را فراهم سازند.

انتهای پیام/ح

8 موزه باستان شناسی در استان اردبیل دایر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار