مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد:

فیلم سینمایی طلا و مس در حوزه هنری یزد دیده شد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت:فیلم سینمایی طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان به نمایش در آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علیرضا غفاریان مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد گفت: هجدهمین نشست از سلسله نشست‌های اکران و تحلیل فیلم‌های منتخب ایران و جهان،با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدجواد صداقت کشفی قائم مقام صدا وسیمای مرکز یزد و جمعی از فیلمسازان و هنرمندان در نارنجستان هنر این نهاد برگزار شد.

غفاریان افزود: در ابتدای این نشست فیلم سینمایی طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان به نمایش در آمد و سپس حضار در خصوص ویژگی‌های این اثر به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

قائم مقام صدا وسیمای مرکز یزد این فیلم دینی را اثری مناسب برای شناخت بیشتر زندگی طلاب دانست و گفت: طلا و مس فیلمی باور پذیر و در راستای بازنمایی اخلاق در درون مناسبات اجتماعی و خانوادگی است.

این فیلم سینمایی که در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد از نظر ژانر یک ملودرام اجتماعی است که حامد محمدی به عنوان اولین کار حرفه‌ای خود فیلمنامه آن را نوشته است.

ابوالقاسم (حسین) اسدی‌زاده پژوهشگر یزدی، مشاور و کارشناس مذهبی این فیلم بوده است.

طلا و مس داستان زندگی طلبه جو‎‌انی به نام سید رضا را به تصویر می‌کشد که به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده تا در کلاس‌های استاد اخلاقی که وصف او را بسیار شنیده شرکت کند اما متوجه می‌شود همسرش ـ‌زهرا سادات‌ـ به بيماری ام.اس مبتلا شده و به ناچار برای تأمین هزینه درمان او تغییراتی را در شیوه زندگی‌اش ایجاد می‌کند.

بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، رضا رادمنش و مهران رجبی بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۸۸به خود اختصاص داده و بازتاب خوبی در جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی داشته و از آن با تحسین یاد شده است.
تقویت و ارتقای دانش و تجربه سینماگران جوان و فعال استان از جمله اهداف کانون فیلم حوزه هنری یزد است.

هنرمندان، فیلمسازان و علاقه‌مندان می‌توانند سه‌شنبه‌های هرهفته از ساعت 18 با حضور در حوزه هنری یزد به تماشای آثار منتخب سینمای ایران و جهان بنشینند و در پایان در نشستی صمیمانه با حضور کارشناسان درخصوص آثار گفتگو و تبادل نظر کنند.

هجدهمین نشست اکران فیلم‌های منتخب ایران و جهان با حضور قائم مقام صدا وسیمای یزد در حوزه هنری استان برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

اجرای فیلم سینمایی طلا و مس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.