مدیرکل اوقاف وامور خیریه؛

امرار معاش بیش از ۲هزار خانوار از محل درآمدهای اوقاف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت : در حال حاضر 2 هزار خانوار در استان کرمان از محل درآمدهای اوقاف، نیات واقفان، بقاع متبرکه و امامزاده‌ها امرار معاش دارند.

امرار معاش بیش از ۲هزار خانوار از محل درآمدهای اوقافبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده گفت : با راه‌اندازی سامانه الکترونیکی سازمان اوقاف، تمام موقوفات، رقبات، مساجد و ... ثبت شده و براساس آن نیات واقفان اجرا می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار نفر هر سال در دوره‌های قرآنی شرکت می‌کنند و امسال ششمین سال متوالی است که علاقمندان به حفظ یک تا ۳۰ جزء را زیر پوشش داریم.

قاسمی‌زاده تصریح کرد: تمام بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان کرمان اقامه نماز جماعت را دارند و مراسم ولادت و شهادت ائمه اطهار (ع) و طرح‌های فرهنگی در بقاع انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: سالانه ۱۰ هزار نفر مبلغ از سوی اداره کل اوقاف کرمان تأمین هزینه شده و به مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم برای تبلیغ اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اوقاف کرمان طی سال‌های اخیر ۴۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، خدماتی و رفاهی سرمایه‌گذاری کرده است، با این حال 15 هزار مورد از رقبات اوقاف کرمان در تصرف افراد حقیقی و حقوقی است که سند استیجاری ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان بیش از 60 هزار رقبه داریم، اظهار داشت: بیشترین بدهکاران اوقاف، ادارات و نهادهای دولتی هستند.

وی گفت : اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امسال 11 طرح اقتصادی به سازمان پیشنهاد داده که 6 طرح آن مصوبه شده و امیدواریم تا پایان سال عملیات اجرایی آنها آغاز شود که همه احیای موقوفات هستند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته همه پول‌هایی برای سرمایه‌گذاری در اوقاف کرمان انجام شده از محل پذیره‌هایی بوده که قانون تکلیف کرده است و هیچگونه سرمایه‌گذاری از محل درآمد موقوفات اجرا نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: بیش از 6 هزار سند مالکیت اوقاف در استان کرمان صادر شده و 23 هزار رقبه ما دارای سند اجاره شده اند.

انتهای پیام/ح

امرار معاش 2هزار نفر از طریق وقفیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار