زعفران جایگزین مناسب کشت مواد مخدر در افغانستان

سومین جشنواره گل زعفران در ولایت هرات با شرکت مقامات دولتی، نماینده های مردم و زعفران کاران این ولایت راه اندازی گردید.

زعفران جایگزین مناسب کشت مواد مخدر در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سومین جشنواره گل زعفران در ولایت هرات با شرکت مقامات دولتی، نماینده های مردم و زعفران کاران این ولایت راه اندازی گردید.

هدف از راه اندازی این جشنواره تشویق دهاقین زعفران کار، معرفی بیشتر زعفران افغانستان و بازاریابی برای این محصول قیمتی  می باشد.

در حال حاضر نزدیک به 3500 هکتار زمین در ولایت هرات تحت کشت زعفران قرار دارد و انتظار می رود امسال حاصلات آن نیز افزایش قابل ملاحظه داشته باشد. سال گذشته از مزارع زعفران هرات حدود 6 تن حاصل برداری شده بود که نظر به فعالیت های انجام شده امسال این رقم به 8 تن خواهد رسید.

هرات 90 درصد زعفران کشور را تولید می کند که در این راستا 32 انجمن و بیش از 42 شرکت در آن فعالیت و عضویت دارند.

اشتراک کنندکان این جشنواره زعفران را بدیل مناسب برای کشت کوکنار عنوان نموده و گفتند همه برای ترویج و بازاریابی آن تلاش می نمایند.

در این جشنواره تقدیر نامه ای نیز به اتحادیه ملی زعفران کاران و ریاست های همکار با اداره زراعت اهداء گردید. همچنان جوایزی برای سه عکاس برتر گل زعفران، دو بهترین مقاله راجع به گیاه زعفران و دو شاعر برتر (شعر سروده شده درباره زعفران) در نظر گرفته شده بود که به آنها اهداء گردید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار