کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «بیماری های قلبی» را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص قلب پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

سوال های شما در زمینه «بیماری های قلبی» را سید علیرضا صفوی زاده فوق تخصص قلب پاسخ داد.

سوال: درقفسه سینه نزدیک قلبم احساس درد شدید میکنم به طوری که احساس می کنم چاقویی در آن نقطه فرو کردند که با حرکت بدنم دردش بیشتر می شود برای لحظاتی بی حرکت می مانم تا درد تمام بشود می خواستم بدوانم مشکل قلبی است یا عصبی؟

جواب: صفوی زاده گفت: دردهایی مانند احساس فرورفتن چاقو داخل قلب اگر ادامه دار باشد می تواند علامتی از گرفتگی عروق بزرگ قلب باشد اما اگر یک لحظه این احساس بروز کند، درد قلبی نیست.

سوال: افتادگیه دریچه قلب خفیفی داشتم، صبحها که از خواب بیدار می شوم دست چپم کلا بی حس است و درد میکند وفکر کنم شبها خر وپف میکنم وقتی بیدار می شوم خشکی گلو خیلی اذیتم میکند واینکه به طرف سمت چپ هم نمی توانم بخوابم و قلبم درد میکند، انگار که سوزن میزنند به قلبم لطفا راهنمایی کنید

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم مربوط به افتادگی دریچه قلب نیست و بیشتر به دیسک گردن مرتبط است.

سوال: در کودکی قلبم مادر زادی دارای ضایعه های بود که عمل کردم و بطنی که خون را به شش می برد دیگر دریچه ندارد دکترها می گویند بطن بزرگ شده و باید دریچه مصنوعی بگذارم آیا با دارو میتوان درمان کرد ؟ و برای فرزند دار شدن چاره ای جز عمل هست ؟

جواب: صفوی زاده گفت: چاره ای جز عمل جراحی نیست زیرا در بارداری جریان خون افزایش پیدا می کند و با این وضع فرد امکان تحمل این افزایش جریان خون را ندارد.

سوال: من 35 سالم هست و 7ساله روزانه بدون تجویز پزشک نصف قرص پروپرانول 40 میخورم. متوجه شدم از لرزش دست و پا هنگام استرس جلوگیری میکند، حالا میخواستم بدانم خوردن طولانی مدت قرص پروپرانول میتواند، مشکلات قلبی به وجود بیاورد؟

جواب: صفوی زاده گفت: پروپرانول عوارض ندارد و تنها در مواردی موجب می‌شود که فرد هنگام بلند شدن از جای خود دچار افت فشار شود.

سوال:  23 سالمه از 15 سالگی تپش قلب دارم که اخیرا شدیدتر شده است، کم خونی و مشکل تیرویید هم ندارم آیا مشکل با دارو رفع می شود  یا برای همیشه  ادامه دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید علت تپش قلب با اکو مشخص شود، درمان دارویی نیز وجود دارد.

سوال: می خواستم بپرسم گزگز در دست و پا و خواب رفتن اعضای بدن در خواب و بیداری ممکن به گرفتگی رگ ها مرتبط باشد و بیشتر مواقع سمت چپ سینه ام درد میکند آیا مشکل قلبی است؟

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم معمولا با بیماری‌های قلبی مرتبط نیست مگر آنکه فرد سال‌ها به دیابت مبتلا بوده باشد.

سوال: ده ماه پیش عمل قلب باز کردم قلبم سی وچهار میلی متربود و وارفارین ولوزارتان مصرف می کنم دراین مدت ده کیلو اضافه وزن پیدا کردم آیا عوارض دارویی است ؟ لطفا من را از نگرانی درآورید چون می ترسم تمام چربی باشد واطراف قلب ورگ ها را بگیرد.،درضمن نوسان ضربان از شصت تاصدوبیست هم دارم.

جواب: صفوی زاده گفت: این افزایش وزن ربطی به عوارض دارویی ندارد و به این علت است که فرد پس از عمل فکر کرده که نمی تواند هر کاری را انجام دهد و کم تحرک شده است اما افراد بعد از عمل جراحی قلب باید فعالیت بدنی داشته باشند البته ممکن است این اضافه وزن به کم کاری تیروئید مربوط باشد.

سوال: من ازبچگی تنگی دریچه میترال قلب دارم الان حدودا 54 ساله هستم ومدت تقریبا یکسال است که شبی یک قرص پلاویکس ویک دوم قرص متورال می خورم آیا برایم خوردنش ضرر ندارد ؟ ایا پلاویکس جایگزین ایرانی دارد که بدون عوارض هم باشد ؟ آیا ضروری است که هرروز بخورم ؟ وتا چند وقت این دو قرص را باید بخورم ؟

جواب: صفوی زاده گفت: قرص اسویکس جایگزین ایرانی پلاویکس است اما اگر پلاویکس را پزشک تجویز کرده است فرد باید آن را مصرف کند.

سوال:دچار حمله قلبی و دربیمارستان بستری شدم که متعاقب آن آنژیوگرافی کردند و سپس یک رگ اصلی قلب را بالن زدندو دوعدد فنر گذاشتند روزانه یک عددقرص آسپرین و یک عدد پلاویکس 75 و داروهای دیگر تجویز شده ومصرف می کنم آز انجایی که می گویند قرص پلاویکس را فقط یکسال اول باید مصرف کرد، سوالم این است آیا مصرف پلاویکس را همراه آسپرین 80 باید ادامه بدهم یا باید قطع نمایم؟

جواب: صفوی زاده گفت: پلاویکس را باید یک سال مصرف کرد ومصرف بقیه داروها را باید تا پایان عمر ادامه دهند.

سوال: در من 60ساله است که به خاطره گرفتگی دو تا از رگ های قلبش آنزیو کردند واستنت گذاشتند ولی بعد از گذشته 3ماه باز دردشون شروع شد، نظرهای پزشکان متفاوت است ولی به جراح مراجعه کردیم گفت باید اول آنزیو شود تا علت و در صورت نیاز عمل قلب باز شود؟

جواب: صفوی زاده گفت: احتمالا استنت‌های قلبی گرفته است و باید این فرد آنژیوگرافی شود تا بتوان انتخاب کرد که چه درمانی برای او انجام شود، می‌توان برای گرفتگی عروق در این فرد استنت قلبی گذاشت یا عمل جراحی قلب باز کرد اما همه چیز بسته به نتیجه آنژیوگرافی قلبی است.

سوال: به علت درد دست چپ به دکتر مراجعه کردم، تست ورزش گرفتندبعد سی تی انژیو کردم جوابش را دیدند گفتند سالمی و مشکلی نداری وتست اشتباه کرده سوالم این است که امکان دارد تا سیتو آنژیو اشتباه کرده  وتست درست بوده باشد؟

جواب: صفوی زاده گفت: وقتی نتیجه سی تی آنژیوگرافی نرمال است نگرانی وجود ندارد.

سوال: در سمت چپ بدن به خصوص در پا ، پایین تر از زانو احساس بی حسی و گاهی سنگینی می کنم. این حالت به طور ضعیف تری در دست هایم وجود دارد، صبح ها که از خواب بلند می شوم ، این حالت بیشتر احساس می شود، آیا مشکل قلبی وجود دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت:این دردها معمولا ربطی به قلب ندارد مگر اینکه فرد سال‌های طولانی دیابتی باشد.

سوال: من یک خانم 49ساله هستم مدتی است وقتی می خوابم احساس درد شدید درقسمت چپ سینه وتنگی نفس می کنم که حتما باید بلندشوم ومدتی بنشینم تاحالم بهتر شود درطول روز هم گاهی قفسه سینه وزیر بغل دست چپ وسمت چپ شکم درد می گیرد چه کار باید انجام دهم به طوری که فکر میکنم ناراحتی معده دارم؟

جواب: صفوی زاده گفت: این دردها به احتمال زیاد قلبی است و فرد باید به متخصص قلب مراجعه کند. 

سوال: 62سالمه سابقه سکته مغزی دارم، یک هفته پیش درخواب تکان شدیدی خوردم،تمام اعضای بدنم به تکان آمد،صبح سردرد و سرگیجه شدید داشتم که تاحالاادامه دارد آیا این هشداری برای سکته قلبی است؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص داخلی اعصاب مراجعه شود.

سوال: پدرم با سن 75 سال طی یکم اه اخیر با احساس سوزش و درد در قلب به بیمارستان مراجعه کرد که پس از آنژیو گرافی ابراز کردند با مشکل slow flow به دلیل LAD Coronary Artery Muscular Bridge مواجه هستند که فعلا با دارو قابل کنترل است ولی احتمال دارد طی سالهای آینده به پیس میکر نیاز داشته باشد، آیا باید با این وضعیت بسازد ؟لطفاً راهنمایی فرمایید

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب مراجعه شود.

سوال: من تپش قلب بسیار زیادی دارم به طوری که در گردن و دست هایم گاهی کمی لرزش ایجاد می شود.، کم خونی و پرکاری تیرویید ندارم، علت چیست؟

جواب: صفوی زاده گفت: این فرد نیاز به اکو کاردیوگرافی قلبی دارد زیرا این علائم در تنگی دریچه آئورت بروز می کند.

سوال: اینجانب نزدیک به دوسال هست که یکی از رهای اصلی قلبم بریج شده و به شدت برایم ایجاد درد می کند، لطفا راهنمایی کنید .

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب مراجعه شود.

سوال: 26 ساله هستم بعضی مواقع دردی در وسط قفسه سینم دارم که به سمت گلو و فک پایینم کشیده میشه و بعد از ده بیست دقیقه تموم میشه ، دوبار نوار قلب گرفتم خوب بوده ، خیلی وقتا هم احساس تنگی نفس میکنم یا احساس میکنم قلبم درست کار نمیکنه ، سیگارهم مصرف میکردم که حدود یک ماهه قطعش کردم ، ممنون میشم راهنماییم کنید.

جواب: صفوی زاده گفت: این درد قلبی است و باید به متخصص قلب مراجعه شود.

سوال: سمت چپ بنده وکنار قلب حدود دوسال است که موقع ناراحت بودن وفکر زیاد احساس سوزش و موقع نفس کشیدن درد می کند وحتی بخواهم دست چپ خود را تکان بدم احساس درد می کنم لطفا راهنمایی بفرمائید.

جواب: صفوی زاده گفت: این دردها قلبی نیست و بیشتر به دلیل استرس است.

سوال:  من 65 ساله هستم . پزشک متخصص قلب سه سال پیش پس از رویت نارسایی در تست ورزش و اکو مرا آنزیو کرد ، پزشککان پس از رویت مدارک آنژیو گفتند که نظر قطعی ندارند ولی بالای 50% میگویند روزه نگیرم، حال لطفا بفرمایید تکلیف روزه گرفتن بنده چیست ؟

جواب: صفوی زاده گفت: در روزهای طولانی تابستان روزه نگیرید زیرا کم آبی موجب افزایش غلظت خون می شود و خطرناک است اما در فصل زمستان می توانید روزه بگیرید.

سوال: حدود 5 سال است که بعد از عمل باز قلب قرص های متورال، لوزانان، اسپرین و اتورواستاتین مصرف می کنم  حالا سوال من این است که  این قرص ها را تا کی باید بخورم؟

جواب: صفوی زاده گفت:این داروها را باید تا پایان عمر مصرف کرد.

سوال: دوسال هست اریتمی از نوع pvcدارم اکو کردم مشکلی نداره باقرص سوتالول هم کاملا حل نشد باید چی کارکنم ؟باتشکر

جواب: صفوی زاده گفت: باید به متخصص قلب و عروق، فوق تخصص اختلالات ریتم قلب (الکتروفیزیولوژیست) مراجعه شود.

 سوال: به غیر از آنژیو چه روشی برای مشخص شدن گرفتکی رگ های قلب وجود دارد؟

جواب: صفوی زاده گفت: روش دیگری به جز سی تی آنژیوگرافی وجود ندارد اما دقت این روش به اندازه آنژیوگرافی نیست.

سوال: همسر من، بعضی مواقع شب ها قلبش تیر میکشد، مواقع ناراحتی و استرس، فشار عصبی و حمله قلبی بیشتر است وحتی تنفس کردن سخت میشه ۲۵ سالشه خوشحال میشم راهنمایی کنید.

جواب: صفوی زاده گفت: این علائم به دلیل استرس بوده و مشکل قلبی نیست.

سوال: درسال 87 عمل باز انجام دادم و دارای 5 رگ پیوندی هستم، هم اکنون انژیو گرافی کردم و بیشتر رگ ها از جمله رگهای پیوندی گرفتگی در صد بسیار بالا دارد، آیا راه چاره ای وجود دارد ؟

جواب: صفوی زاده گفت: باید نتیجه آنژیوگرافی مشاهده شود، توصیه می کنم به متخصص قلب مراجعه کنند، ممکن است حتی نیاز به عمل مجدد باشد.

سوال: مردی 50ساله هستم، مبتلا به گرفتگی عروق کرونر هستم که پزشکان پیشنهاد عمل باز قلب راداده اند میخواستم ببینم عمل جدید دیگری بجر قلب باز واستتنت گذاری وجود ندارد منظور سلولهای بنیادی _عمل های بسته دیگه خواهشمندم راهنمایی بفرمایید

جواب: صفوی زاده گفت: جز عمل قلب باز و استنت روش دیگری وجود ندارد.

سوال: گاهی اوقات قلبم درد می گیرد و می سوزد، انگار چیزی در قلبم فرو کردند آیا مشکلی هست ؟ لطفا راهنمایی کنید

جواب: صفوی زاده گفت: احساس فروکردن ناگهانی چیزی در قلب اگر تداوم داشته باشد و مدت زمان آن طولانی باشد نشان از درد قلبی است اما اگر یک لحظه باشد به درد قلبی مرتبط نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۴ آذر ۱۴۰۰
سلام دکتر عزیز سردرد شدید بعد از آنژیو علتش چیست و راه های درمان آن رو لطف میکنید .با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
کامران مسعودی
۱۰:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
با سلام خدمت دکتر عزیز من سیتی آنژیو رفتم و ماسل بریج شد و دیلتیازم داد دکتر و از اون به بعد لرزش دست چپ وینگینی دست و علت مراجع سر گیجه بود ولی الآن تپش دارم دراز میکشم انگار میخوام خفه شم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
با سلام خدمت دکتر عزیز .من به خاطر سرگیجه و سردرد گفتم شلید از قلبم باشد رفتم سیتی آنژیو و مشکل ماسل بریج مشخص شد ولی با داروی دیلتیازم هم که میخورم خوب نشدم ولی از موقعی که فهمیدم ماسل دارم لرزش در دست تپش قلب و سنگینی قفسه سینه گرفتم چیکار چی بخورم نظر شما محترم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۰ اسفند ۱۳۹۹
سلام منظور از اصطلاح pvcablatio قلبی چیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فروغیار
۱۱:۰۶ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من چندسال پیش قلبم بالن زدم یه هفته میشه فشارم میره ۱۵تا۱۶طوری ک احساس بی حسی و سرم دنده وسنگین وقلبم مدادم درد نداره بایه قرص زیرزبانی یاپروپرانول بهترمیشم ولی طوری احساس بی حسی میکنم ک به معده وسرم زیادفشارمیاد البته دیابت من ۱۲۳وچرجی خون ۲۳۰و قرص آملوپرس و نیتروگلیسرین پیوسته رهش با آ.آس .آ مصرف ایکنم لطفا راهنمایی کنید به بیمارستان دکترقلب مراجعه کردم چتدبارنوارقلب گرفت مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فروغیار
۱۱:۰۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
سلام من چندسال پیش قلبم بالن زدم یه هفته میشه فشارم میره ۱۵تا۱۶طوری ک احساس بی حسی و سرم دنده وسنگین وقلبم مدادم درد نداره بایه قرص زیرزبانی یاپروپرانول بهترمیشم ولی طوری احساس بی حسی میکنم ک به معده وسرم زیادفشارمیاد البته دیابت من ۱۲۳وچرجی خون ۲۳۰و قرص آملوپرس و نیتروگلیسرین پیوسته رهش با آ.آس .آ مصرف ایکنم لطفا راهنمایی کنید به بیمارستان دکترقلب مراجعه کردم چتدبارنوارقلب گرفت مشکلی نداره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۳۵ ۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام من مشکل دکستروکاردیا دارم بعضی وقت ها هم قلبم تیر میکشه میخواستم ببینم از خدمت سربازی معاف میشم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۵۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
با سلام
من حدود چندسالی است که تپش قلب می گیرم وقتی تپش داشتم فشارم بالا می رفت یک بار که دکتر اورژانس رفتم نوار قلبم را دید فقط پراپرانول 40 بهم داد مدتی می خوردم ولی حدود یک سال است که موقع فعالیت و یا بلند کردن وسیله ای تپش قلب می گیرم و یا وقتی که از سر کار می روم خانه کمی که کار خانه را می کنم قفسه سینه ام درد می گیرد بعد تپش قلب می گیرد ولی فشارم بالا نمی رفه بعد قرص پراپرانول 10 می خورم و دراز می کشم توان انجام کار ها را ندارم این مشکل حدودا از خرداد امثال برایم بیشتر اتفاق می افتد اون موقع حدود یک ماه سردردهای خیلی بدی می گرفتم به طوری که انگار سقف دهنم سر می شد الان چند ماه حدود 3 بسته قرص ففول مصرف می کنم دو سال پیش که برای تپش آزمایش خون دادم آهنم پایین بود کمی سردردم بهتر شد ولی تپش قلب موقع فعالیتهای زیاد تکرار می شه ممکن این علائم به خاطر کمبود آهن باشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
Nelab
۰۱:۴۲ ۰۱ آذر ۱۳۹۹
سلام من یه سوال داشتم
چند موقعی هست در قسمتی از چپ سینم و بازوم در پیدا شده تیر میکشه و اینکه موقعی اینطور میشم که ناراحت بشم احساس تنگی نفس میکنم و در معده و یا سوءهاضمه و حالت تهوع میگیرم سبکی سر و عرق گرم یا سرد ناگهانی دست هام یعنی مشکلش چی هست دکتر رفتم همه دکترا فکر کردن درد کلیه یا معده ام هست ولی وقتی آزمایش گرفتن گفتن هیچ مشکلی نداری ولی به دکتر قلب مراجعه نکردم میخاستم بدونم این عوامل ازبیماری قلبی هست یانه یعنی جای نگرانی هست؟ 15سالم هست
Iran (Islamic Republic of)
نیلاب
۲۱:۰۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ببخشید من میخاستم بدونم چند موقع هست قستی از سمت چپ سینم درد میکنه و تیر میکشه و تو همچین حالتی حالت تهوع و درد معده .احساس سبکی سر میکنم و عرق ناگهانی دست هایم سردیاگرم هست میتومید بگید جای نگرانی هست یانه؟ 15سالم هست
Iran (Islamic Republic of)
نیلاب
۱۴:۱۴ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام ببخشید من میخاستم بدونم چند موقع هست قستی از سمت چپ سینم درد میکنه و تیر میکشه و تو همچین حالتی حالت تهوع و درد معده .احساس سبکی سر میکنم و عرق ناگهانی دست هایم سردیاگرم هست میتومید بگید جای نگرانی هست یانه؟ 15سالم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
با سلام وخسته نباشید من مدت ۳ سال است بعضی روزها ک از خواب بیدار میشوم درد خیلی شدیدی در قسمت پشت سمت چپ دارم ک حتما باید ماشاژ بدم واینکه فقط صبح ها تا دو ساعت ماندگار وبعد قطع میشه وهمیشه نیست بعصی روزها درد میگیرد ایا مشکل قلبی است ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام خسته نباشین پدرم چهارماه پیش سکته قلبی کرده بودفوری رساندیم دکتر که ارژانسی انژیگرافی کردن بعد دوماه دوباره انژیگرافی کردن ولی متاسفانه این بارانژی جواب ندادگفتن عمل بازبشه تقریبا بعد یک ماه بردیم بستری کردیم قراره عمل بشه نگرانم میشه بگین چطور میشه احتمال زنده موندن هست
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث مسیحا
۰۲:۵۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
سلام مدت ۴سال است پس از ایست قلبی دارم مرا استنت گذاشتم .وداروهای .اسپرین نیتروکانتین ۲.۶ لوزارتان ۲۵ اتروستاتین۴۰ وفلوکستین۱۰ ترازدون ۵۰ پنتوپرازول و گاهی برای درد قفسه سینه متوهگزال ۱۰ مصرف میکنم .از اول هر چند روز درد قفسه سینه دارم وضربان قلبم ۵۳ می شود اما نوار واکو سالم است .وزیر زبانی یا منو هزگزال می خورم خوب می شوم ضمنا وپلاویکس تاسال قبل مصرف می کردم گذاشتم کنار اما گاه گاهی وپلاویکس مصرف می کنم احساس می کنم بدتر می شوم .تریاک هم مصرف می کنم .چه کار کنم .دست بوس شما هستم راهنمایی ام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
سلام آقای دکتر خسته نباشید.من ۲ ماه و نیم هست عمل قلب باز جهت ترمیم دریچه میترال انجام دادم ۳۳ ساله هستم.قرص وارفارین تا ۳ ماه باید مصرف کنم و قرص آ اس آ هم مصرف میکنم در کنار وارفارین.میخوام بدونم قرص آ اس آ هم باید بعد از سه ماه قطع کنم؟ممنونم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
حمزه رکن آبادی
۰۴:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
اقای دکتر سلام ، بنده مردی ۳۵ ساله هستم ، از سال ۹۱ دارم با پیس میکر قلبی دائمی (باتری) زندگی میکنم میخواستم سوال کنم آیا نیاز هست که من قرص آسپرین بخورم ؟؟؟ و اگه باید بخورم چند میلی باید بخورم ؟؟؟ خواهش میکنم راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
اومیا
۱۰:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام دکتر خسته نباشین.کسی که14 ماهه عمل قلب باز انجام داده تا کی باید پلاویکس مصرف کنه.الانم که این قرصه پیدا نیست.میگن قراره گرونتر هم بشه
Iran (Islamic Republic of)
اومیا
۱۰:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام دکتر خسته نباشین.کسی که14 ماهه عمل قلب باز انجام داده تا کی باید پلاویکس مصرف کنه.الانم که این قرصه پیدا نیست.میگن قراره گرونتر هم بشه
Finland
سیروان
۰۰:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام دکتر . من حدود دوماه میشه . از کرونا بهبود یافتم. از اول ابتلاشدن سمت چپ سینه به شدت سر میشد تا چند ساعتی. بعدا کم شد ی مدت اثرش نموند الان ی خورده سر میشه . چندبار نوار قلب دادم گفتن اصلا مشکلی قلبی نداری. الان سر میشه گاهی دست چپم سنگین میشه. گاهی به ندرت سرشدنش به راست منتقل میشه . گاهی احساس توده در حلق دارم . ازمایش دادم هلیکوباکتری داشتم. چند بار سوزش قلب و سینه داشتم . خواستم بدونم مشکلی قلبی دارم یا نه . ممنون اگر جواب بدین
Germany
مستانه کریمی
۱۱:۱۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
سلام .وقت بخیر
من خانم 32 ساله هستم و دریچه آئورت 2 لتی دارم. 4 سال هست که متوجه شدم هیچ علائم هم نداشتم برای معاینه و چک رفته بودم .در حال حاضر هم هیچ مشکلی ندارم و دکتر با توجه به اگو گفت نیازی به دارو نیست. ولی میگرن دارم دکتر بهم گفته قرص پروپرانول استفاده کنم .میخواستم بدونم مشکلی ایجاد نمیکنه برام با توجه به 2 لتی بودن دریچه؟ تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرصت امیری
۱۴:۳۱ ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
من 74 سالم وفنر گذاشتم باید چه کارهایی را انجام بدم چه کار هایی را انجام ندم وچند کیلو بلند کنم وکار هایم بیش از حد زیاد است چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید من 37سالمه وچند ساله دوهفته یابیشتر قبل از پریود درد قفسه سینه پیدا میکنم وبعد از پریود تقربا خوب میشه تااینکه برای اولین بار یک شب بالرزش شدید پا وبالا رفتن فشار وضربان قلبم به 98 رسید حالم بد شد که نمیدونم استرس روزهای کرونا بوده یابراثر مصرف میخک بوده یا قلبم مشکل پیدا کرده وبامتورال تنظیم شد حالا باید متورال راادامه بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
قلبم گشاد شده باخوردن دارو قلبم خیلی درد میکنه آیا دارو هارو مصرف کنم یاخیر
Iran (Islamic Republic of)
رحیم طرقی
۰۰:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
در لایه آندوکارد بافت پیوندی از چه نوع است
Iran (Islamic Republic of)
بتول
۲۳:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
آیا احساس سرگیجه بعد از گذاشتن پیس میکر خطرناک است
United States of America
Faeze
۱۹:۳۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من 16 سالمه و هنگام نفس عمیق کشیدن قلبم درد میگیره این نشانه مشکل قلبیه یا چیزه دیگه ای؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام خدری هستم میخواستم بپرسم عمل پسرما مشکل دریچه وسوارخ قلب داره 2سال داره وخون به جریان نداره ازدکترگیو تاج میخواستم بپرسم کی موقع عمل پسرمااست
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
با سلام
آقای دکتر بنده ۴۴سال و آقا و سیگاری میباشم که در ۹۸/۱۰/۰۸ در رجایی تهران آنژیو گرافی شدم و جواب گفتند که رگها سالم است و قبل اون تست ورزش مشکل داشت .به نظر شما مشکل من چی هست و چکار کنم .البته ناراحتی روحی هم دارم و قرص آستارا، دزیپرامین و زاناکس استفاده میکنم .آ اس آ ۸۰ و آتورا ۲۰هم میخورم. و دیسک و آرتروز گردن و دیسک کمر در حد شدید هم دارم .به نظر شما قلبم مشکل دارد .
Iran (Islamic Republic of)
عبداازهرا زاهدی
۱۶:۴۲ ۱۶ دی ۱۳۹۸
همسرم 54سال عم دوسال عمل باز كرده كمي درد قلبي دارد مي گوين شايد از قرص خوردن باتوجه به هيچ قرصي بجز قرصايكه خود دكترمعالج براش تعيين نموده بسيارممنون ميشم اگه محبت نمايد
1_ تعين مدت استفاده
2_درصورت ازوم بري رفع تب ياسرماخوردگي ميتوته از استفاده كنه مثلا تبر وسرماخوردگي
موفق باشيد ..
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۱۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
سلام من در قسمت سر احساس سبکی می کنم وهنگام دراز کشیدن صدای ضربان قلب بسیار بلند است و بعضی از شبها یک دفعه از خواب می پرم.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من بیست هشت سالم مدت هفت سال احساس درد سوزش تیر کشیدن در قلب دست چپ دارم یا وقتی که نفس می کشم رگ قلبم می خواد بپوگه که اهسته باید نفس بکشم تا بر طرف شه دکتر رفتم اکو کردم می گن مشکلی نیست الان هم این درد هارو دارم دیگه خسته شدم نمی دونم چیکار کنم مشکل فرورفتگی قفسه سینه هم دارم ام ار ای انجام دادم جواب گفته رو قلب مشکلی ایجاد نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام خوبی من ۴سال پیش زایمان کردم بچه که به دنیا امد خون ریزی بندنیامد ورحم رابرداشتند بعد۱۰ روز که بیمارستان چمران بودم گذاشتند تا پلاک خونم برد بالا وباطری توقلبم گذاشتند بعد که رفتم الانیز دکتر قرص اسپری نوشت هر روز می خورم خیلی حالم خوبه ولی چند روز رفتم الانیز گفتند ضربان قلبت بالاس رفتم پیشه دکتر برام اوکوتخصضی وازمایش نوشت رفتم اوکو پرسیدم چطور گفت ما اوکو قلبی ندیدیم نمی تونیم تشخیص بدیم ولی قلبت ضعیف شده حالا برم پیشه دکترم چی می گد
Iran (Islamic Republic of)
مرتصی
۱۷:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
من ی سال استنت قلب انجام دادم بد از ی سال سوزش بدی دارم ک انگار چاقو تو قلبم فرو میکنن میخواستم بدونم باید چیکار کنم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۱۷ تير ۱۳۹۸
با سلام و خسته نباشید مادر من ۹سال است دیابت دارد ۹ماه پیش با یک سکته خفیف یکی از رگهای قلبشون فنر زدن و ۲ ماه پیش دوباره یکی دیگه از رگهاشون فنر زدن الان بعداز ۲ ماه درد در قفیه سینه سمت چپ و دست چپ دوباره به دکتر رفتن و دکتر گفت قلبش ضعیف شده با دارو خوب میشه اما بعد مصرف دارو هنوز درد دارد سوال من اینه ممکنه دوباره رگهای قلب دچار گرفتگی شده باشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
اایران م
۰۷:۱۵ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر 58 ساله هستم از شیراز حدود بیست سال قرص فشار خون های متعددی خوردم الا ن لوزار ۲۵ میخورم ایا مشکل قلبی دارم فشارم هم گاهی نوسان دارد. بالا میرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
نزدیک دو سال است استند کار گذاشتم دو ماه است قرص خود سرانه قطع کردم ولی قبلا سیگاری بودم حالا نمی کشم یعنی بعد عمل ترک کردم ورزش هم انجام میدم ایا خطری نداریه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۳۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اقای دکتر من حدود ۱سال قلبم درد میکرد واکو نوار قلب گرفتم سالم بود وتبش قلب هم دارم اپی اس انجام دادم گفتن afداری م چیز جدی نیست بعد از انجام این کار فشار خون گرفتم فشارم تا حدود ۱۹ میرود ویدفعه قفسه سینم خالی میشه نفسم بالا وپایین میره ایا مشکل از قلبمه ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
من دستام درو میکنه با فکم این دردا از چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
تير کشيدن فک هم ربطي به بيماري قلبي داره؟
Germany
مهدی
۱۳:۳۱ ۰۲ فروردين ۱۳۹۸
باسلام گاهی وقتها قلبم تیر میکشد دکتر متوهگزال داده قبلا افسردگی داشته الان تشدید شده میتوانم سوستاک مصرف کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
جواب ها روکی میدین
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۱۹:۰۴ ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
سلام ،من دو دریچه قلبم مکانیکال هست و ۱۵ سال پیش عمل شدم ،دارم می رم بدنسازی ایا مشکلی پیش نمیاد برام؟ مربی که می گه ایراد نداره
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۵ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
سلام من دو ساله مشکل آریتمی قلب دارم و با داروهای شیمیایی هم خیلی خوب نبودم تا اینکه با پودر ژل رویال آشنا شدم استفاده کردم فوق العدست حتی تپش قلبم هم برطرف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۷
سلام آیا 8سال بعداز جراحی قلب باز دوباره میشه جراحی کرد به خاطر طول عمر بیشتر؟
Germany
میلاد
۱۶:۳۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سلام وقتتون بخیر آقای دکتر من بدنسازی کار میکنم و چون باید برم مسابقه مکمل آرژنین خواستم مصرف کنم خواستم ببینم با توجه به اینکه من یکی از دریچه های قلبم مادرزادی شل کار میکنه مشکلی داره از این مکمل استفاده کنم ؟
من دارویی هم مصرف نمیکنم چون دکترا که رفتم گفتن نیازی به دارو نداره و خیلیا شل کار میکنه دریچه قلبشون ممنون میشم پاسخ بدین چون این مکمل خون را بیشتر به جریان میندازه به این خاطر ذهنما درگیر کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
راحله
۱۰:۵۳ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
آقای دکتر مادرم آنژیو شده بعد اون مشکل معده هم پیدا کردن یکبار اندسکوپی شدن با بیهوشی باز بعد 3ماه گفتن دوباره اندسکوپی بشه آیا این بیهوشی ها مشکلی ایجاد نمی کن برای بار دوم نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۶:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید,من 20 سالمه چند بار دردی در دست چپ و در ناحیه ی شانه داشتم وهر بار همراه با این درد ها احساس گرسنگی و سوزش معده و سر گیجه داشتم اما هر سری به دکتر مراجعه کردم تشخیص دکتر مشکل معده ویا استرس بوده, نظر شما چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۶
سلام من 24سالمه دو ماه پیش دکتر رفتم گفتن شلی دریچه میترال دارم و کمی نارسایی دریچه میترال ماه اول درمان اذیت نشدم ولی بار دوم که رفتم قرص ها عوض شد و هر روز وقتی دراز میکشم قلبم تیر میکشه و دست چپم درد میکنه گاهی به گلوم هم فشار وارد ميشه
آخرین اخبار