اندیشکده استرالیایی گزارش داد؛

کاهش تعداد تلفات حملات تروریستی در جهان با تضعیف داعش

گزارش یک اندیشکده استرالیایی نشان می دهد که آمار کشته شدگان ناشی از حملات افراط گرا‌ها برای دومین سال متوالی میلادی با تضعیف این گروه‌ها ،کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ،کاهش تعداد تلفات حملات تروریستی در جهان با تضعیف داعشبه نقل از خبرگزاری فرانسه؛ در سال ۲۰۱۶، رقمی معادل ۲۵۶۷۳ مورد مرگ مرتبط با حملات تروریستی گزارش شده که به نسبت سال ۲۰۱۴، بیست و دو درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، میزان تلفات حملات تروریستی در کشور‌های سوریه، پاکستان و افغانستان به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

با این حال، ۷۷ کشور دستکم یک حمله کشنده را تجربه کرده اند که میزانش بیش از هر زمان در تاریخ ۱۷ ساله پایگاه اطلاعات تروریستی جهانی است.

در این گزارش آمده است که بزرگترین کاهش مرگ ناشی از عملیات تروریستی در نیجریه و منتسب به گروه بوکوحرام بوده که به میزان ۸۰ درصد در سال گذشته کاهش داشته، اما ترور‌های کشنده منتسب به داعش تقریبا تا نیمه سال ۲۰۱۶ به میزان ۴۰ درصد در عراق افزایش داشته است.

بر این اساس، تعداد کشور‌هایی که دستکم یک حمله مرگبار تروریستی را تجربه کرده‌اند، در مقایسه با سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

این گزارش همچنین نسبت به پیوستن بالقوه عوامل تروریستی داعش در سوریه و عراق به دیگر گروه‌های جدید افراط گرای وابسته به داعش در کشور‌های دیگر هشدار داده است.

در این گزارش وضعیت کشور افغانستان در سال ۲۰۱۶ «بغرنج» خوانده شده است. در حالی که حملات طالبان علیه غیر نظامیان کاهش یافته، اما ستیز با نیرو‌های دولتی شدت یافته است.

در اروپا و دیگر کشور‌های توسعه یافته، سال۲۰۱۶ مرگبارترین سال از ۱۹۸۸ به این سو بوده که البته این به غیر از حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ است.

در این گزارش تداوم فعالیت گروه تروریستی داعش افزایش نشان داده به طوری‌که ۷۵ درصد مرگ‌های ناشی از عملیات تروریستی در کشور‌های اروپایی و توسعه یافته یا با هدایت داعش یا الهام گرفته از این گروه از سال ۲۰۱۴ به این سو بوده است.

این گزارش نشان می‌دهد که کاهش ظرفیت داعش به کاهش شدید تعداد تلفات در نیمه اول سال ۲۰۱۷ منجر شده است.

انتهای پیام/

افزایش ستیز طالبان افغانستان با نیروهای دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار