همراه باشهدا؛

زندگی نامه محمود زاده

گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید محمود زاده از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید عمران محمود زاده سال 1339 در یک خانواده روستایی و مومن چشم به دنیاآمد و در سن 11سالگی به همراه خانواده به شهرستان ماکو رفت و مدارج تحصیلی را با موفقیت پشت سر گذاشت در مجالس بحث های سیاسی شرکت می کرد .


تشنه فهمیدن و فهماندن بود و کمبودهای علمی خود را به سرعت جبران می کرد و در فعالیتهای انقلاب نه تنها همگام مردم آگاه و بیدار شهر و دیار خویش بود بلکه در بعضی موارد جزء پیش قراولان آن بود . در اولین بهار آزادی تحصیلات متوسطه را در رشته فرهنگ و ادب به اتمام رسانده بلافاصله در رشته حقوق قضایی از دانشگاه تهران پذیرفته شد به مدت دو ترم در آن رشته تحصیل نمود که به مناسبت انقلاب فرهنگی در دانشگاهها به دیار خویش مراجعت نمود و به عضویت رسمی سپاه پاسداران درآمد و در فعالیتهای پر نقش آن زمان سپاه پاسداران که با عوامل گوناگون ضد انقلاب مواجه بود شرکت داشت و در تثبیت موقعیت انقلاب اسلامی و شناسایی و برطرف نودن عوامل مخل و مخرب انقلاب شب و روز در تلاش بود .

به گفته شهید
«به هیچ چیز دنیا برایم جاذبه ندارد در این راه قدم می گذارم نه از سر ماجراجویی بلکه طلب رضای دوست و طلب دیدار اوست که می تواند مرا خوشحال نماید»
با شروع جنگ تحمیلی راهی میدانهای نبردشد . در شب جمعه تاریخ 27/ 12/60 در جبهه گیلانغرب بعد از برگزاری دعای کمیل بلافاصله با دشمن در یک درگیری رویاروی دشمن بعثی در اثر اصابت تیر به چشم چپ به شهادت می رسد .

فرازی از وصیت نامه شهید عمران محمود زاده

با سلام و درود بر امام زمان(عج) و امام امت و همه خدمتگزاران دین و قرآن و آرزوی پیروزی نهایی قوای همیشه پیروز اسلام بر کفر جهانی .
خدایا! با بار سنگین گناه می دانم که عاقبت قبولم نکنی و در پیشگاه رسول خدا(ص) و ایمه اطهار(ع) و شهدا شرمنده شوم ولی ناامید از رحمت تو نیستم و ترا به عزت و جلالت و به مظلومیت علی(ع) و فاطمه(س) قسم عاقبت عمرم را با شهادت در راهت ختم به خیر بگردان . عزیزان هر چه خواستم در این نوشته از وظیفه و تکلیف بگویم عاجز ماندم و تنها به گوشه ای از آنچه که دوستان و عاظقان خدا یعنی شهدا گفته اند اشاره ای می کنم .

برادران و خواهران مسلمان ما در مقطعی از تاریخ قرار گرفته ایم که با عنایت و توجه خاص خداوند تبارک و تعالی اسلام عزیز و قرآن کریم حجابها را کنار زده و موانع و سدها را در هم شکسته و بتها و بتخانه ها را در هم می کوبد و انجام این ماموریت عظیم را ابراهیم زمان واسماعیلیها به عهده دارند هر چند انجام این ماموریت سخت است و در انجام آن میان آتش باید رفت و در خون شنا کرد اما اجرای فرمان خداوند متعال شیرین تر است و ابراهیم مکلف به اجرای آن است و اسماعیلیها هم باید عاشقانه آماده قربانی در قربانگاه خود شوند و این امتحان سختی است و قبول شدن در آن نه به علم است نه ثروت و مقام بلکه بریدن از علایق دنیوی و پرداختن به دو جهاد اکبر و اصغر است . ای کسانیکه در مقابل این همه خونهای به ناحق ریخته شده احساس مسیولیت می کنید و در این شرایط اسلام عزیز حساس ترین لحظات تاریخ خود را پشت سر می گذارد و تمامی ایمان در مقابل تمامی کفر قرار گرفته است و در این مبارزه نابرابر پیامبر اسلام(ص) و ایمه طاهرین(ع) نظاره گر نبرد بی امان و مقاومت بی دریغ است خود در مقابل کفار هستند و بدین جهت امام امت ندای هل من ناصر ینصرنی سر می دهد و تکلیف همه را روشن می سازد چطور می توان ساکت نشست در حالیکه امام عزیزمان از دست طلحه و زیبرها و عافیت طالبان به درد می آید و با امت همیشه بیدار اسلام درد دل می کند و آنان را به کمک اسلام می طلبد چطور ممکن است انسان شاهد شهادت و سوختن پیکر مطهر باکریها باشد و خود گوشه ای نشیند و در پی مقام و زندگی و رفاه باشد .


عزیزان وای کسانیکه بعد از تولد اولین پیامی که به گوشتان خوانده اند (الله اکبر و لااله الا الله) بوده و به یاری اسلام بشتابید و به آتش سلاحتان بر دهان صلح طلبان و عافیت طلبان بکوبید و ذلت و خواری را بر آنان بگذارید و عزت و شرف و لقاء الله را خود انتخاب کنید. بدانید که در این لحظات سرنوشت ساز کوچکترین غفلت و بی تفاوت ما مساوی با شکست اسلام است و آن روز روز مرگ ماست و خشم و غضب خداوند قهار پاداش ما. پس در بیعت خود با امام ثابت قدم باشید و همچنان در برابر توطیه های شرق و غرب سپر باشید .


پدر و مادر مهربانم! سلام بر شما و سلام بر بزرگیها و محبتها و مشقات شما بدانید که عالم محضر خداست و همه از آن اویند و به سوی او رجعت خواهند کرد ولی بعضی ها توشه ای است بدست و بعضی دیگر دست خالی. عده ای به لقاء الله می رسند و عده ای دیگر به اسفل السافلین سقوط می کنند و به هر ترتیب همه باید بروند اما چه بهتر از این که در راه خداوند بروند و اما خواهران عزیزم قوی باشید و در مقابل دشمنان اسلام بغرید و به زینب کبری(س) شیر زن کربلا اقتدا کنید و همیشه و در همه حال با حجاب باشید و ارتباطتان را با خدا قوی کنید و نماز و سایر واجبات و مستحبات بیشتر اهمیت دهید که سعادت شما در این است. راضی به رضای خدا باشید و بر او توکل کنید و با صبر و بردباری به جنگ و مشکلات و ناملایمات فکر کنید و بروید و سرگذشت و زندگی توام با مشکلات طاقت فرسای اولیاء خدا را مطالعه کنید و بدانید که خداوند متعال دوست دارد بندگان خوب خود را در کوره آتش مشکلات آبدیده کند و پاک بر حضور پذیرد و شما نیز سعی کنید بنده خوبی برای خدای تبارک و تعالی باشید.

انتهای پیام/

 بیوگرافی شهید عمران محمود زاده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار