درمان ۱۶۰۰ مصدوم مناطق زلزله زده در بیمارستان و درمانگاه صحرایی ارتش جمهوری اسلامی

جانشین اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: یک هزار و ۶۰۰ مصدوم در ۲ بیمارستان صحرایی ارتش جمهوری اسلامی درمان شدند.

درمان ۱۶۰۰ مصدوم مناطق زلزله زده در بیمارستان و درمانگاه صحرایی ارتش جمهوری اسلامیبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، سرهنگ بهزاد موذنی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهدای سرپل ذهاب افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب ۲ بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۶۰ پزشک متخصص و سه اتاق عمل دایر کرده و تاکنون یک هزار و ۶۰۰ نفر از خدمات آن بهره‌مند شده اند.

به گفته وی، کادر درمانی از نقاط مختلف کشور در این بیمارستان‌ها تجمیع شده و امکانات درمانی نیز از تمامی بیمارستان‌های سراسر کشور ارتش جمهوری اسلامی پشتیبانی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز اول حدود یک هزار نفر مصدوم به بیمارستان‌های صحرایی ارتش منتقل و مورد مداوا قرار گرفته اند، افزود: در روز‌های بعدی این روند کاهش داشته است.

جانشین اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از روز گذشته نیز ارتش جمهوری اسلامی نیرو‌های بهداشت روان و بهداشت محیطی را در بیمارستان‌ها مستقر کرده ادامه داد: طی این مدت خدمات خود را به آسیب دیدگان زلزله ارائه کرده است.

سرهنگ موذنی استقرار ۳۰ دستگاه آمبولانس در این مناطق را از دیگر امکانات سخت افزاری ارتش جمهوری اسلامی است و همچنین نیرو‌ها علاوه بر سطح شهر از در روستا‌ها نیز استقرار یافته و خدمات درمانی را به آنان ارائه می‌کند.

به گفته وی، ویزیت سرپایی توزیع اقلام بهداشتی و درمانی نیز از خدمات ارتش در روستا‌ها بوده و در صورت نیاز مصدومان به بیمارستان‌های صحرایی یا بیمارستان‌های کرمانشاه و سایر نقاط کشور منتقل شده اند.

زمین لرزه شدیدی ساعت ۲۱:۴۸ شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۹۶ با قدرت ۷.۳ درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای ۳۳.۹ کیلومتری زمین استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش‌های گسترده‌ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.

این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرز‌های استان کرمانشاه گزارش شده زیان‌ها و آسیب‌های زیادی در استان‌های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.

طبق آخرین خبر‌های منتشر شده، تعداد کشته‌های زلزله در کرمانشاه تاکنون به بیش از ۴۳۲ نفر رسیده و آمار زخمی‌ها نیز از مرز ۹۳۹۷ نفر رسیده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/ف

درمان بیش از هزار نفردر بیمارستان و درمانگاه صحرایی ارتش جمهوری اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.