هاآرتص: افتخار شخصیت‌های برجسته اسرائیلی به روابط خود با آل‌سعود تهوع‌آور است/ سعودی‌ها و چرچیل دو روی یک سکه هستند

پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مطلبی به بررسی روابط صمیمی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی پرداخت.

هاآرتص: افتخار شخصیت‌های برجسته اسرائیلی به روابط خود با سعودی‌ها، تهوع‌آور استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در مطلبی، عربستان را به عنوان پادشاهی فساد توصیف کرد و نوشت افتخار شخصیت های برجسته اسرائیلی به روابط خود با سعودی ها، تهوع آور است; در زمانی که فلسطینی به علت اقدامات خود مورد انتقاد قرار می گیرند، اسرائیلی ها در حال به آغوش گرفتن مادر همه بی عدالتی ها هستند.

این روزنامه چاپ فلسطین اشغالی در گزارشی به قلم اوده بشارت Odeh Bisharat نوشت: با توجه به روایت ها در این خصوص که ملک عبدالعزیز آل سعود (ملقب به ابن سعود)، مؤسس حکومت پادشاهی عربستان، حقوق ماهانه از انگلیسی‌ها دریافت می کرد، مضحک است که می شنویم محمد بن سلمان، ولیعهد جوان سعودی، دهها عضو خاندان سلطنتی و دیگر شخصیت های ارشد را به ظن فساد، به زندان می اندازد. این در حالی است که این پادشاهی بر فساد، بنا نهاده شده است. این یک پادشاهی نیست که فساد داشته باشد بلکه عربستان سعودی، تحت حاکمیت خانواده سلطنتی، فسادی است که یک پادشاهی دارد.

عربستان سعودی، با چنگ و دندان، هم در داخل هم در خارج، تلاش می کند به یک قدرت منطقه ای تبدیل شود. با این حال، بسیاری همچنان سعودی ها را به عنوان همدست آمریکا قلمداد می کنند که یک نگرش سطحی است زیرا سعودی ها منافع جهانی دارند که حاضر هستند برای آن بجنگند. زمانی که شما پولی ندارید، احساس می کنید که وطن متعلق به شماست. زمانی که شما یک میلیون دلار دارید، تلاش می کنید به توازنی بین آن چه که برای پولتان خوب است و آن چه که برای وطن خوب است، دست یابید ولی زمانی که شما یک میلیارد دلار دارید، وطن شما حساب بانکی شماست، چه در بانکی در سوئیس باشد چه در یک بهشت مالیاتی در جزایر ویرجین.

به همین علت است که افتخار شخصیت های بلندپایه اسرائیلی به روابط ما با این پادشاهی عقب افتاده، این قدر منزجرکننده است. در زمانی که فلسطینی ها برای اقدامات غیردموکراتیک، برخی مواقع به حق، مورد انتقاد قرار می گیرند، اسرائیلی ها در حال در آغوش گرفتن مادر همه بی عدالتی ها هستند. پول نفت همچنان مهم ترین ابزار برای به دست آوردن همه چیز در جهان عرب است.

نفت سعودی ها به ابزاری برای سرکوب فرهنگ مترقی، برای جلوگیری از ارتقای جایگاه زنان و مهم تر از همه برای حمایت از تمایلات بنیادگرایانه و تشکیل القاعده و دیگر سازمان های جنایتکار، تبدیل شده است و همه اینها با تایید غرب صورت گرفته است.

بنیامین نتانیاهو نیز عاشق سعودی هاست. نتانیاهو به بهبود روابط بین اسرائیل و عربستان می بالد. با توجه به فساد گسترده در عربستان سعودی، ستایش نتانیاهو ظاهرا یک جنبه دیگر دارد; وی از وینستون چرچیل نیز ستایش می کرد.

سعودی ها و چرچیل دو روی یک سکه هستند: چرچیل در سمت دریافت کننده هدایا بود و سعودی ها امروز مظهر دهندگان هدایا هستند. می توان ستایش نتانیاهو را از چرچیل درک کرد; این تنها حوزه ای است که می توان شخصیت نتانیاهو را واقعا چرچیلی قلمداد کرد.

انتهای پیام/

 

انتقاد روزنامه هاآرتص از روابط مستحکم اسرائیل و عربستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ارسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
احمق هاي كودك كش
مرگ بر ارسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل.مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود وامریکا
Switzerland
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگبر السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگبر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
تک تک این ال سعود واسرائیل نابود بشه .مرگبر ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
تک تک این ال سعود واسرائیل نابود بشه .مرگ بر ال سعود
Germany
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
انشالله نابودی دولت مردان امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعود واسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکای جنایتکار
آخرین اخبار