سفر سعد حریری به پاریس؛ از شایعه تا واقعیت

طی چند ساعت اخیر خبرهای ضد و نقیضی در خصوص نخست‌وزیر مستعفی لبنان در رسانه‌های مختلف جهان منتشر شده است.

سفر سعد حریری به پاریس؛ از شایعه تا واقعیتبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع نزدیک به سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان روز پنجشنبه به خبرگزاری رویترز گفت قرار است سعد حریری ظرف 48 ساعت ریاض را به مقصد پاریس ترک کند و سپس از آنجا به بیروت برود و رسما استعفای خود را از این سمت تقدیم کند.

 حریری در تاریخ چهارم نوامبر زمانی که در ریاض به سر می برد به صورت غیرمنتظره استعفای خود را از نخست وزیری لبنان اعلام  کرد. وی از آن تاریخ تا کنون به لبنان بازنگشته است. وی روز چهارشنبه گفت به زودی به لبنان بازخواهد گشت.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه گفت وی بعد از صحبت با حریری و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، از حریری دعوت کرده است به فرانسه برود. مکرون که در آلمان صحبت می کرد گفت این دعوت به منزله پیشنهاد تبعید سیاسی نیست و دعوتی است برای دیداری چند روزه.

این منبع گفت انتظار می رود حریری به همراه خانواده خود به فرانسه برود.

میشل عون رئیس جمهور لبنان گفته است تا زمانی که حریری به کشور بازنگردد و استعفای خود را رسما تقدیم نکند و دلایل این تصمیم خود را بازگو نکند، این استعفا را نخواهد پذیرفت.

حریری روز سوم نوامبر به ریاض رفت و یک روز بعد به صورت غیرمنتظره از طریق شبکه تلویزیونی العربیه عربستان، استعفای خود را اعلام کرد. وی از آن تاریخ تا کنون در پایتخت عربستان بوده است. مقامات ارشد لبنان و سیاستمداران نزدیک به حریری به رویترز گفتند وی مجبور به کناره گیری شده است.

عربستان و شخص حریری این مسئله را که وی در ریاض به اجبار نگهداری می شود یا اینکه مجبور به استعفا شده است، تکذیب می کنند.

همچنین ژان ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه به ریاض پایتخت عربستان سعودی سفر کرده است، جایی که سعد حریری از زمان اعلام غیرمنتظره استعفای خود در چهارم نوامبر که لبنان را دچار بلاتکلیفی سیاسی کرد، در آنجا به سر می برد.

 

انتهای پیام/

 

سفر نخست‌وزیر مستعفی لبنان به فرانسه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
انشالله نابودی ال سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار