اولین مدرسه طبیعت سیستان وبلوچستان به زودی راه اندازی می شود

مدیرکل محیط زیست سیستان وبلوچستان گفت: اولین مدرسه طبیعت استان با همکاری آموزش و پرورش و سمن های محیط زیستی به زودی در در شهرستان زاهدان راه اندازی می شود.

اولین مدرسه طبیعت سیستان وبلوچستان به زودی راه اندازی می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نیره پورملائی گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش و سمن های محیط زیستی استان به زودی اولین مدرسه طبیعت سیستان و بلوچستان در شهرستان زاهدان افتتاح و راه اندازی می شود.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شده است است تا اولین مدرسه طبیعت سیستان و بلوچستان در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) شهرستان زاهدان و بر اساس استانداردهای این گونه مدارس مجهز و راه اندازی شود.

پورملایی با اشاره به اینکه این گونه مدارس می تواند در محیط های طبیعی یا فضاهای دلچسب حاشیه شهرها و یا حتی در درون شهر تاسیس شود، تصریح کرد: بر طبق قانون دولت، موسسه های عمومی و همچنین بخش خصوصی می توانند در برپایی این گونه فضاها مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان در این مدارس که مجهز به فضاهای باز متنوع، گلخانه، آزمایشگاه و مکان های نگهداری و پرورش حیوانات هستند به کاوش های آزادانه می پردازند و با جانوران و گیاهان وحشی و اهلی مختلف آشنا می شوند و آنها را از نزدیک لمس می کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در مدارس طبیعت در فعالیت های معنی دار طبیعی مختلف نظیر جمع آوری گیاهان خوراکی، باغبانی، تیمار حیوانات، تهیه غذا، فرآوری مواد مختلف، ساختن وسایل و ابزار آلات از مواد طبیعی و نظایر آنها مشارکت می کنند و بصورت جمعی یا فردی به بازی می پردازند.

انتهای پیام/گ

راه اندازی مدرسه طبیعت در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار