برداشت نیشکر در اهواز آغاز شد

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر از آغاز برداشت نیشکر از اراضی این شرکت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد فتحی مکوندی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر بیان داشت: هجدمین دوره برداشت محصول نیشکر امروز 25 آبان ماه از سطح 9 هزار و 700 هکتار در شرکت کشت و صنعت امیرکبیر واقع در جنوب اهواز آغاز شد.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود با برداشت این محصول راهبردی، تا اردیبهشت ماه سال آینده حدود 900 هزار تن نیشکر از سطح اراضی این شرکت برداشت گردد.

فتحی مکوندی، تولید شکر خام از این میزان برداشت نیشکر را 94هزار تن عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در ادامه گفت: مطابق برنامه ریزی به عمل آمده، امسال در کارخانه تصفیه شکر این شرکت 175 هزار تن شکر سفید تولید خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: این میزان شکر سفید از محل تصفیه شکر خام تولیدی این شرکت و دیگر شرکت های همجوار خواهد بود.

محمد فتحی مکوندی با اشاره به آخرین اقدام های زیست محیطی این شرکت اظهار داشت: با هدف صیانت از محیط زیست قصد داریم تا 25 درصد محصول نیشکر را به صورت سبز برداشت تا با اختلاط یک چهارم باگاس تولیدی با خاک مزارع نسبت به بهبود کیفی خاک مزارع و افزایش مواد آلی موجود در آن اقدام شود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از شرکت های هفتگانه توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در دهه 70با هدف کاهش وابستگی به واردات شکر، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح امنیت غذایی کشور راه اندازی شد.

انتهای پیام/گ

آغاز برداشت نیشکر در اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.