رهبران مذهبی ارامنه وقوع زلزله در ایران را تسلیت گفتند

جاثلیق آرام اول و گارگین دوم، رهبران مدهبی ارامنه با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای به رئیس جمهور مراتب همدردی خود با ملت و دولت ایران را ابراز کرد.

پیام تسلیت جاثلیق آرام اول به روحانیبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جاثلیق آرام اول رهبر دینی ارامنه حوزه سیلیسی با ارسال پیامی خطاب به روحانی رئیس جمهور کشورمان مراتب تأسف و همدردی خود، حوزه دینی ارامنه سیلیسی و ارامنه ایران را در رابطه با وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اعلام کرد.

در پیام تسلیت جاثلیق آرام اول آمده است: "خود را در غم و اندوه ملت ایران و به ویژه خانواده و بازماندگان قربانیان زلزله شریک دانسته و برای کلیه ملت های منطقه آرزوی صلح و آرامش می نمائیم."

گارگین دوم دیگر رهبر مذهبی ارامنه در پیام جداگانه‌ای حادثه جانگداز زلزله غرب ایران را که در آن شماری از هموطنان جان باخته و تعداد بسیاری نیز مصدوم شدند، تسلیت گفت.

در پیام این رهبر مذهبی ارامنه به  روحانی آمده است: در کمال اندوه در مورد زلزله ویران گری که سبب کشته و مجروح شدن صدها نفر و بی خانمان شدن هزاران خانواده در ایران شد، اطلاع یافتم.

در پیام جاثلیق گارگین دوم همچنین آمده است: ملت ما که نزدیک به سه دهه پیش از این فاجعه وارده به کشور بار دیگر زنده شد، عمیقا با ملت دوست ایران همدردی می کند.

رهبر دینی ارامنه در این پیام افزود: با امید به اینکه تحت ریاست جنابعالی و با تلاش متحد ملت ایران به زودی بر ویرانی های به وجود آمده قائق آیید و آرامش و زندگی بدون غم بر کشور حکفرما شود.

باشد که خداوند منان آرامش و آسایش به تمامی عزاداران، بهبودی هر چه زودتر مجروحان و اتحاد به ملت ایران اعطا فرماید.

همچنین سرژ سرکسیان رئیس جمهوری ارمنستان طی پیامی وقوع زلزله در حوالی منطقه ازگله استان کرمانشاه که بیش از صد ها مجروح و جان باخته به همراه داشت را به رئیس جمهور تسلیت گفت .

سرکسیان در این پیام با ابراز هم دلی و هم دردی با رئیس جمهوری و ملت ایران، برای بازماندگان و خانواده های جان باختگان صبر و شکیبایی و برای مجروحین شفای عاجل آرزو کرد.

کارن کاراپتیان، نخست وزیر ارمنستان نیز در پیامی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و مناطق اطراف که بیش از صد ها مجروح و جان باخته به همراه داشته است را به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

در پیام وی گفته شده است: با غمی بزرگ از وقوع زلزله در استان کرمانشاه که بیش از صد ها مجروح و جان باخته به همراه داشت، مطلع شدم.مراتب تسلیت خود و دولت جمهوری ارمنستان را خدمت جنابعالی و ملت دوست ایران، عرض نموده و آمادگی دولت ارمنستان را جهت مشارکت در عملیات امدادرسانی اعلام می نمایم.

ادوارد نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در صفحه توئیتر خود در رابطه با وقوع زلزله در جمهوری اسلامی ایران نوشته است: از واقعه زلزله مخرب که در تاریخ 12 نوامبر در مرز ایران و عراق به وقوع پیوست، بسیار متأثر شدیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده های جانباختگان و مردم دو کشور را ابراز کرده و برای مجروحین شفای عاجل آرزو داریم.

انتهای پیام/

پیام تسلیت رهبر دینی ارامنه حوزه سیلیسی به رئیس جمهور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار