مقاوم سازی بناها؛

مشخص شدن روندکار ۱۵ طرح اولویت دار بروجرد

فرماندار بروجرد گفت: ۱۵ طرح اولویت دار بروجرد مشخص شده که باید برای رفع مشکلات آن‌ها و یا تکمیل و تجهیز اقدام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی کورانی فر فرماندار با اشاره به مقاوم سازی بنا‌ها افزود: ۸۴ درصد واحد‌های مسکونی روستایی شهرستان بروجرد مقاوم سازی و نوسازی شده اند، اما باید مقاوم سازی ادامه یابد تا همه بنا‌ها محکم در برابر این حوادث باشند.

 به گفته وی قوانین خوبی وجود دارد، اما در اجرای این قوانین و مقاوم سازی بنا‌ها و خانه‌های روستایی متولیان و مسئولان به خوبی این قوانین را اجرایی نمی‌کنند و همین سبب می‌شود تا در حوادثی مانند زلزله آمار تلفات و خسارت افزایش یابد.

 کورانی فر با اشاره به طرح فراگیر اشتغال اظهار داشت: این طرح در کشور در حال اجراست و ۴۶۴ میلیارد تومان سهم استان لرستان در نظر گرفته شده که برای ایجاد اشتغال پایدار در این طرح رقابت وجود دارد و هر شهرستان باید بتواند با ایجاد اشتغال از این میزان تسهیلات استفاده نماید.

 وی بیان کرد: جهاد کشاورزی، صنعت و معدن، میراث فرهنگی و تعاون و کار باید وارد عمل شوند و بانک‌های مورد نظر برای ارائه این تسهیلات هم مشخص است که از همین امروز طرح‌ها آماده شوند و در این زمینه هر گونه کوتاهی از سوی مدیران پذیرفتنی نیست.

 فرماندار بروجرد با اشاره به طرح های اولویت دار بروجرد گفت: در شهرستان بروجرد ۱۵ طرح اولویت دارد که سد آبسرده، سد شهید بروجردی، طرح چهار خطه، توسعه زاگرس پوش، پل رودکی، سامان کاشی، کاشی جم و نساجی از مهمترین آن‌ها هستند و متولیان و مدیران باید طرح هارا پیگیری و هر ۱۵ روز یکبار گزارشی از آن‌ها را ارائه دهند.

 به گفته وی به دنبال ایجاد آمار اشتغال نباشیم بلکه باید تلاش کرد تا شغل پایدار ایجاد شود و هر دستگاهی که سهم اشتغال دارد موظف است این اشتغال را نشان دهد و راستی آزمایی در این راستا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

۱۵ طرح اولویت دار بروجرد برای سرعت در روند کار مشخص شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار