حجت‌الاسلام محمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

وقف یکی از کامل‌ترین مصداق صدقه است/ 133 بیمارستان کشور موقوفه هستند

رئیس سازمان اوقاف گفت: 133 بیمارستان در کشور موقوفه هستند که از آنها 30 بیمارستان در تهران قرار دارد.

وقف یکی از کامل‌ترین مصداق صدقه است/ 133 بیمارستان کشور موقوفه هستندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌اسلام و المسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنرانی پیش خطبه نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: وقف یکی از کامل‌ترین مصداق صدقه جاریه است.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد:‌ مسلمانان ایران و جهان به تبعیت از اهل بیت(ع) در طول تاریخ به سنت حسنه وقف عمل کرده و موقوفاتی را در کشور ایران اسلامی داشته‌اند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به آثار و برکات وقف تصریح کرد: وقف خدمات متنوعی برای مردم ایران اسلامی از جمله درمانی داشته است؛ بیش از هزار و 400 مرکز درمانی در سطح کشور به صورت مستمر و مداوم به مردم ارائه خدمات می‌کنند. همچنین 133 بیمارستان کشور موقوفه هستند.

وی با بیان اینکه 30 بیمارستان در سطح شهر تهران جزء موقوفات هستند، اضافه کرد: این مراکز درمانی موقوفه، به مردم خدمت می‌کنند. بیش از 6 هزار و 800 موقوفات فرهنگی، علمی و پژوهشی داریم که مردم از آن بهره‌مند هستند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه بخشی از اماکن ورزشی کشور جزء موقوفات هستند، اظهار کرد: ورزشگاه شهید دستغیب شیراز، تختی در اصفهان جزء موقوفات هستند، انتظار می‌رود در زمینه موقوفات به مردم اطلاع رسانی شده تا نسبت به موقوفاتی که گذشتگان این ملت انجام داده امیدوار شوند.

وی ادامه داد: ‌ما هرچه بتوانیم امر الهی وقف را تبلیغ کنیم تا مردم بیشتر وارد عمل می‌شوند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان سال 88، 13 هزار و 500 موقوفه توسط مردم داریم، تصریح کرد:‌ همچنین از سال 89 تا 96 بیش از 15 هزار موقوفه توسط مردم اهدا شده و مقداری که افزایش داشته به دلیل تبلیغات بوده است.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه مردم علاقمند به وقف هستند، افزود: ما باید این حکم الهی را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم، ما می‌توانیم طوری عمل کرده که هر نفر به صورت فردی وقف کرده یا به صورت مشارکتی و جمعی در این حکم الهی مشارکت کنند.

وی گفت: به مجلس شورای اسلامی پیشنهادی درباره وقف جمعی و گروهی شد که تصویب و در شورای نگهبان تأیید شد.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه مدارس در فصل کنونی نیازمند وسایل گرمایشی هستند، ادامه داد: ممکن است آموزش و پرورش بودجه لازم را برای این مهم نداشته باشد، اما مسئولان مدارس می‌توانند با کمک خانواده های دانش‌آموزان، برای تهیه وسایل گرمایشی اقدام کرده و در نهایت آن را وقف مدرسه کنند.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه موقوفات باید براساس نیاز امروز جامعه باشد، اضافه کرد: سه بیمارستان تخصصی در حال ساخت است که تعدادی از پزشکان، خیرین و واقفین در آن مشارکت دارند.

وی افزود: طی جلساتی که با مسئولین مربوطه داشتیم تمام وقف‌نامه‌ها را مطالعه و در سامانه سازمان اوقاف ثبت کردیم، بیش از 800 نوع نیت وقف در سطح کشور به دست آمده است، اما پس از این بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که به اندازه کافی موقوفات مورد نیاز نداریم.

حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: برای اشتغال، ازدواج و کمک به خانواده‌های نیازمند، موقوفات مطلوبی نداریم و از همه اینها بالاتر وقف برای تولید علم و فناوری بسیار مهم است.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه پرچم‌‌دار پیشرفت علم و فناوری در کشور مقام معظم رهبری هستند اضافه کرد: یکی از موضوعات مهمی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده بحث تولید علم و فناوری است که ایشان در جلسات خصوصی به این موضوع تأکید داشتند.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور را حل کنیم یکی از مولفه‌های این موضوع پرداختن به بحث تولید علم و فناوری است که در سند جامعه علمی کشور به عنوان یک سند جامع جمع بندی شده است.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: از رسانه ملی، مطبوعات و خبرگزاری‌ها تقاضا دارم علاقمندان را برای امر وقف برای تولید علم و فناوری راهنمایی کنند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به اقداماتی که در قالب موقوفات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین حسینی(ع) 74 نقطه در داخل کشور موکب‌هایی برپا و به مردم خدمات ارائه شد.

وی اضافه کرد:‌ در زلزله‌ای که برای مردم کرمانشاه اتفاق افتاد مسئولان مربوطه خود را به آنجا رسانده و نیازهای مردم از قبیل آب، غذا، پتو و امکانات مورد نیاز را در حد امکان در اختیار مردم عزیز کرمانشاه قرار دادند، در ایام شهادت امام رضا(ع) که بیش از 200 هزار نفر از مردم پای پیاده به سمت مشهد حرکت کردند که برای آنها 92 ایستگاه دایر کردیم تا به هزار نفر از زائرین خدمات ارائه شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماز جمعه ، پیش خطبه ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
با عرض سلام وخداقوت امروز اقای محمدی گفتند یکی از جاهایی که نیازمند موقوفه هستیم وکمتر به ان پرداخته شده موقوفه قرانی است
آخرین اخبار