سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت؛

بیمه شخص ثالث شامل خودروهای فرسوده نمی شود/اجازه احداث نیروگاه خورشیدی را در سرخه حصار نمی‌دهیم

مهم‌ترین اخبار ۱۳۹۶/۰۸/۲۶ سازمان حفاظت محیط زیست را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حفاظت محیط زیست در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

 20 درصد خودروهای پر تردد فرسوده هستند

زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه خودروهای تولیدی جدید مجهز به «کنیستر»هستند که نقش مهمی در کاهش آلودگی دارد، تصریح کرد: بیشتر خودروهای فرسوده کاربراتوری هستند که هیچ یک از تجهیزات مقابله با آلودگی را ندارند در نتیجه به شدت می توانند آلودگی ایجاد کنند.

وی افزود: براساس آمار و اطلاعات حدود 20 درصد خودروهای پرتردد به عنوان خودروی فرسوده محسوب می شوند که نقش اساسی  در مصرف سوخت دارند.

 

اجازه احداث نیروگاه خورشیدی را در سرخه حصار نمی‌دهیم

 معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با احداث نیروگاه خورشیدی در پارک سرخه حصار توسط شهرداری تهران، گفت: تاکنون هیچ فعالیتی مبنی بر احداث نیروگاه خورشیدی از سوی شهرداری در پارک‌های ملی سرخه حصار و خجیر مشاهده نشده است و همچنین سازمان حفاظت محیط زیست با فعالیت‌های غیرمجاز برخی از ارگان‌ها در داخل مناطق حفاظت شده برخورد می‌کند.

 

خروج 980 هزار خودرو اسقاطی از چرخه حمل و نقل شهری از سال 92 تاکنون/ بیمه شخص ثالث شامل خودروهای فرسوده نمی‌شود

 زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تسریع خروج خودروهای فرسوده از سال 92 تاکنون گفت: طی سال‌های 92 تا 95، حدود 980 هزار دستگاه خودرو فرسوده از چرخه تردد خارج شدند، این در حالی است که این میزان در سال‌های گذشته به دلیل ضعف در سازوکارهای موجود کمتر بوده است.

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سازوکارهای موجود برای خودروهای فرسوده شامل فروش و اسقاط خودروهای فرسوده در ازای واردات خودرو است.

 

انتقال گونه‌های جانوری آسیب دیده به کلینیک حیات وحش پردیسان

 محمدحسین بازگیر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه در ماه جاری تعدادی پرنده شامل سارگپه، دلیجه، کاکایی و یک قلاده روباه به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان جهت مداوا و انجام اقدامات کنترلی منتقل شدند، اظهار کرد: این حیوانات آسیب دیده از سطح شهر با هماهنگی آتش نشانی جمع آوری شده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه گونه‌های وحشی عمدتا به دلیل حوادث غیر طبیعی نظیر برخورد با کابل‌های برق، شلیک شکارچیان غیرمجاز و یا برخورد با خودرو در جاده‌ها و حتی زنده گیری صیادان غیر مجاز آسیب می‌بینند، افزود: متاسفانه در برخی از این موارد گونه‌های وحشی به دلیل شدت جراحات وارده دیگر امکان بازگشت به طبیعت را نداشته و تا پایان عمر باید در مراکز نگهداری شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار