نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است

امام جمعه خوی گفت:مردم متعهد و نوع دوست کشور هر کدام در حد وسع و تـوان خـود از کـمک دریـغ نـمی کنند و باید چنین گفت که نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعداز توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا، بااشاره به اینکه نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است گفت: مردم متعهد و نوع دوست کشور هر کدام در حد وسع و تـوان خـود از کـمک دریـغ نـمی کنند و باید چنین گفت که نوع دوستی مردم ایران در جهان بی نظیر است.
خطیب نماز جمعه خوی ادامه داد: بسی جای تأسف است بعضی انسان‌های نادان در فضا‌های مجازی فعالیت‌های تخریبی، شایعه پراکنی و جوسازی دارند فقط از خداوند می‌خواهیم که آنان را هدایت بفرماید.
امام جمعه خوی با اشاره به زلزله اخیر کرمانشاه اظهار داشت:طبق اظهار نظر کارشناسان مربوطه این زلزله یکی از بزرگـترین زلـزله‌های جهـان اسـت.
حجت الاسلام شکوری افزود: مقام معظم رهبری با صدور پیام در اولین لحظات زلزله، مکلف ساختن سپاه، ارتش، بسیج و سایر مسئولان بر اقدام سریع عملی، برگزاری جلسه با سران قوا و سایر دست اندرکاران و اعزام نمایندگانی به کرمانشاه بیشترین نقش و عنایت را در این زمینه مبذول داشته اند و تمامی مسئولان، ارگان‌ها و نهاد‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، هلال احمر، نیرو‌های مسلح، بسیج، صدا و سیما نهایت تلاش خود را در جهت خدمات رسانی انجام می‌دهند.



لیلة المبیت افتخار ویژه امیرمؤمنان (ع) است


خطیب جمعه با اشاره به اول ربیع الاول مصادف با هجرت رسول خدا (ص) از مکه به مدینه و خوابیدن امیرمؤمنان (ع) در رخت خواب آن بزرگوار (لیلة المبیت) اظهار داشت: این ویژگی منحصر به فرد امیرمؤمنان است که چنین ایثارگری را در حق پیامبر بزرگوار مبذول داشته اند و بدین جهت آیه شریفه وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ و از میان مردم کسى است که جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‏ فروشد و خدا نسبت به [این]بندگان مهربان است نازل گردید.

انتهای پیام//ن.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.