امام جمعه موقت کرمان؛

مکارم اخلاق را در تبعیت از پیامبرمان سرلوحه قراردهیم

امام جمعه موقت کرمان گفت:اخلاق‌مداری از ویژگی‌های مهم حضرت محمد (ص) است ما نیزباید به تبعیت ازپیامبر از مکارم اخلاق بهره مند شویم.

مکارم اخلاق را در تبعیت از پیامبرمان سرلوحه قراردهیمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان که در مصلی امام عل(ع) برگزارشد با اشاره به ایام رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام مجتبی (ع) و نیز امام هشتم امام رضا(ع)گفت: اخلاق‌مداری حتی در برابر دشمن هم باید رعایت شود و این بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درسی است که نبی مکرم اسلام به پیروان خویش دادند.

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) باقیات‌الصالحات را  در دادن صدقه جاریه، داشتن فرزند صالح وداشتن سطح علمی تفسیر کردند.

قاسمی‌زاده اظهار کرد: صدقه جاریه وقف است که باید مورد توجه قرار گیرد و در زمینه ارتقای اندیشه، عقل و فکر و اندیشه به کار گرفته شود.

امام جمعه موقت شهر کرمان با بیان اینکه باید سطح آگاهی مردم را بالا برد، افزود: همه افراد خیر، متمکن و مؤمنان باید در این راستا کارهای خیریه  را در سرلوحه کار خود قراردهند به گونه ای که تا سالها بعد اثرات آن امر خیر باقی بماند.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه زلزله کرمانشاه دل و قلوب مردم ایران را لرزاند و متأثر و متأسف کرد، گفت: مردم کرمان مصائب زلزله را دیده‌اند و با توجه به اینکه حوادث طبیعی قابل پیش‌بینی نیست، نمی‌توان توقع داشت همه مسائل رفع شود، اما همه طبق تأکید مقام معظم رهبری وظیفه داریم، نهایت توان خود را برای کمک به زلزله زدگان به کار ببریم.

وی با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را مظهر صلابت، اقتدار و بصیرت ملت ایران دانست ویادآور شد: ملت ایران باید دارای اقتدار و صلابت باشد، بسیج یک ظرفیت بی‌انتها در تمام حوزه‌هاست و الگوی عمل قیام همه ملت‌های مظلوم شده است.

امام جمعه موقت کرمان هفته وقف را گرامیداشت و با بیان اینکه وقف کار بسیار مشکل و دشوار است، تصریح کرد: در اجرای احسان ماندگار وقف، هم باید قانون و هم شرع را رعایت کنیم و هم نیت واقف را به درستی انجام داد.

درحاشیه نماز جمعه امروز شهر کرمان مردم کمک های مالی خود را برای زلزله زدگان کرمانشاه ودیگر شهرهای زلزله زده به صندوق های واقع در مصلی واریز کردند.

انتهای پیام/ح

توجه به مکارم اخلاق در تبعیت از پیامبر(ص)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار