تقدیر امام جمعه اهواز از عملکرد دستگاه های دولتی در امدادرسانی به زلزله زدگان

امام جمعه اهواز از عملکرد دستگاه های دولتی در امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه تقدیر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، امام جمعه اهواز، در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به زلزله اخیر در استان کرمانشاه گفت: نحوه خدمت رسانی دستگاه های دولتی، هلال احمر، نیروهای نظامی و نیز آحاد مختلف مردم قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: در 30 سال گذشته 2 زلزله بزرگ در شمال کشور و شهرستان بم رخ داده که هر کدام چندین هزار نفر کشته داده اند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه شدت این 2 زلزله کم تر از 7 ریشتر بوده است اذعان کرد: در زلزله استان کرمانشاه با وجود شدت بالای زلزله، اما به لطف خداوند شاهد تلفات کم تری بودیم.

خطیب نماز جمعه اهواز با تاکید بر اینکه حجم خرابی ها در زلزله اخیر به ویژه روستاها بسیار بالا است اظهار داشت: در عرض 3 روز کار آوار برداری و امداد رسانی انجام شد که قابل تقدیر است، چراکه حتی در کشورهای پیشرفته نیز گاهی امداد رسانی ماه ها زمان می برد.

'زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تاکنون (ظهرجمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنانش گفت: بردگان پول و ثروت در برابر جنایات عربستان سکوت کرده اند.

وی به محاصره یمن توسط عربستان اشاره و تصریح کرد: 2 سال است که زنان، کودکان و مردان یمنی زیر بمباران های شدید هستند، در صورتیکه عربستان سعودی مدعی است که قصد نجات یمنی ها از دست نیروهای حوثی را دارد، این بر مبنای کدام منطق است که یمنی ها را برای نجات می کشند.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری اذعان داشت: در این مدت مدعیان حقوق بشر حتی یک بار جنابات آل سعود را محکوم نکردند، چراکه برده پول و ثروت هستند.

وی افزود: از سویی دیگر عربستان نخست وزیر لبنان را دعوت و سپس وی را به بهانه دو تابعیتی بودن بازداشت کرد.

خطیب نماز جمعه اهواز اظهار کرد: هدف عربستان از این حرکت ایجاد نفاق و جنگ داخلی در لبنان بود که ناکام ماند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه به عهدشکنی های شرکت فرانسوی توتال اشاره کرد و بیان داشت: حدود 20 سال پیش شرکت توتال آمادگی خود را برای ساخت پالایشگاه اعلام کرد، اما پس از قرارداد عهدشکنی نمود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه این شرکت باعث توقف 3 ساله در پروژه شد تصریح کرد: سرانجام نیروهای توانمند داخلی این پروژه را به بهترین شکل ممکن به سرانجام رساندند.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: بار دیگر شرکت توتال آمادگی خود را برای همکاری با ایران اعلام کرد اما پس از عقد قرارداد به بهانه تحریم های آمریکا انصراف داد‌.

وی با اشاره به اینکه ایرانیان دیگر به هیچ کدام از کشورهای غربی اعتمادی ندارند بیان کرد: نسخه نجات دهنده اقتصاد کشور عمل به اقتصاد مقاومتی و استفاده از نیروهای داخلی است.

انتهای پیام/گ

رضایتمندی امام جمعه اهواز از عملکرد دستگاه های دولتی در امدادرسانی به زلزله زدگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.