سوگواره منطقه‌ای «چمرگه» در لرستان برگزار شد

سوگواره منطقه‌ای «چمرگه» عصر پنج‌شنبه، ۲۵ آبان با حضور جمعی از هنرمندان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  سوگواره منطقه‌ای «چمرگه» عصر پنج‌شنبه، ۲۵ آبان به‌مناسبت سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن‌مجتبی(ع) و به‌منظور گرامیداشت قربانیان حادثه زلزله استان کرمانشاه با حضور گسترده هنرمندان و عموم مردم در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد.

این سوگواره به‌همت انجمن موسیقی و همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در سه بخش سرنانوازی مقام‌های سوگ از جمله «چمری»، «رارا»، «سحری»، «پاکتلی»، «دنگ دال» و «هه را هه رو»، نوحه‌سرایی با گویش‌های لری، لکی و بختیاری و مقاله‌نویسی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم، گفت: همان‌گونه که در سوره مبارکه «زلزال» آمده است در زمان فرارسیدن زلزله آنچه که می‌تواند موجب سعادت و سربلندی بندگان شود نیکی است و بهترین راه برای این کار تمسک جستن به سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود : بهترین معرف ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) قرآن‌کریم است که می‌فرماید: «پیامبری از جنس مردم، در میان مردم و با مردم را به نزد شما می‌فرستم».

حنان ادامه داد: بنا بر این تعریف باید گفت که کامل‌ترین شکل دموکراسی در طول تاریخ، رسالت انبیاء خدا و به‌ویژه رسول اکرم(ص) است.

وی در پایان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این سوگواره، گفت: در این سوگواره شاهد اجرای برنامه توسط هنرمندان برجسته استان خواهیم بود و این رویداد فرصتی مغتنم برای عرض ارادت به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) است.

انتهای پیام/د

برگزاری سوگواره منطقه‌ای «چمرگه» در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.