مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد؛

خاموشی دو هزار حلقه چاه در استان یزد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: برای دومین سال متوالی در فصل زمستان موتور برق ۲ هزار و ۲۸۰ حلقه چاه آب‌های کشاورزی طبق تقویم زمانبندی شده برای مدتی معین در استان خاموش می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ابرکوه گفت: برای دومین سال متوالی در فصل زمستان موتور برق 2هزار و 280حلقه چاه آب های کشاورزی طبق تقویم زمانبندی شده برای مدتی معین در استان خاموش می شود.

محمدمهدی جوادیانزاده افزود: در طرح 45 روزه  تمامی چاه های آب کشاورزی در استان خاموش خواهد شد  وی  با تاکید بر لزوم برداشت هر بهره بردار به اندازه سهم واقعی هر مشترک تصریح کرد: در اجرای طرح خاموشی چاه های کشاورزی در زمستان سال 1395 با همکاری کشاورزان، 44 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد که این امر در بلند مدت در تعادل بخشی میزان افت مخازن زیر زمینی موثر است.

وی  اشاره کرد : موضوع کم آبی باید دغدغه تمام افراد جامعه به خصوص ارگان های ذیربط باشد تا بتوان با شرایط موجود ادامه حیات در استان را حفظ کرد.

جوادیان زاده  با اشاره به اینکه از سه هزار و 873 حلقه چاه ، 2هزار و 280حلقه آن مربوط به کشاورزی است، یادآور شد: آب استحصالی 2هزار و 630 رشته قنات و 387 دهنه چشمه نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.  

وی  بیان اینکه بهترین روش آبیاری در بخش کشاورزی یزد با توجه به کمبود این ماده حیاتی با ارزش اقتصادی بالا، اجرای طرح های آبیاری نوین بارانی و قطره ای است، یادآور شد: 82 درصد آب استحصالی استان در بخش کشاورزی ، 11درصد در بخش شرب و بهداشت بقیه در حوزه صنعت مصرف می شود.

جوادیان زاده ادامه داد: با توجه به تداوم 2 دهه خشکسالی، کاهش میزان بارش ها و تبعات ناشی از بی آبی و کم آبی باعث افت سطح آب مستمر دشت های استان شده از 19دشت حدود 14 دشت ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

جوادیان زاده به کشاورزان یزدی توصیه کرد: برای جلوگیری از تشدید بحران کم آبی و بی آبی در استان از توسعه کاشت محصولات کشاورزی پر آبخواه و غیر اقتصادی پرهیز کنند و کاشت محصول کم آبخواه با ارزش افزوده بالا نظیر پسته ، زعفران و محصول گلخانه ای را در دستور کار قرار دهند .

وی یکی از مهمترین راه های مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی را اجرای پروژه نصب کنتورهای هوشمند عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و 317 حلقه چاه کشاورزی و 184 حلقه چاه صنعتی به نصب کنتور هوشمند در استان مجهز شده است.  
 
انتهای پیام/ص
 

دو هزار حلقه چاه در استان یزد خاموش می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار