برپایی 8 «ایستگاه همه واقف باشیم» در استان همدان

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برپایی هشت «ایستگاه همه واقف باشیم» همزمان با دهه وقف در سطح استان همدان خبر داد.

برپایی 8 «ایستگاه همه واقف باشیم» در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام حسن رضوی معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه بقاع متبرکه می توانند به عنوان قطب فرهنگی در هر شهرستان فضایی سرشار از عطوفت و معنویت را در آن ایجاد کنند، اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف هشت «ایستگاه همه واقف باشیم» در سطح استان همدان برپا شده است.

وی افزود: در ایستگاه‌های همه واقف باشیم روحانیون و مبلغان اعزامی مستقر شده و در زمینه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، پاسخ گویی به سوالات شرعی و احکام مراجعه کنندگان فعالیت می‌کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان تصریح کرد: پاسخگویی به مراجعین در خصوص حوزه های مختلف وقف، ایجاد وقف های جدید، معرفی موقوفه های استان و ترویج فرهنگ وقف در محل ایستگاه های مشاوره وقف صورت می گیرد.

وی عنوان کرد: ترویج سنت حسنه وقف به ویژه در جوار امامزادگان موجب تقویت روحیه معنوی عمومی مردم می شود چرا که امروزه وقف با رویکرد رفع نیازهای مردمی بهترین نوع وقف در راستای تقویت روحیه همکاری، تعاون و همدلی بین اقشار مختلف جامعه است.

رضوی اظهار کرد: دهه وقف فرصتی برای اشاعه فرهنگ وقف در جامعه است و لازم است تا وقف در ادارات، نهادها و جامعه نهادینه شود و از واقفان خیراندیش در این دهه به نیکی تجلیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نواختن زنگ وقف در مدارس شاخص و زنگ انشاء با موضوع وقف، دیدار با خانواده‌های شهدا و واقفان، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه، ارائه گزارش عملکرد در تریبون‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های تدوینی دهه وقف استان همدان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت : تبلیغات محیطی و نصب بنر ، پوستر و... در ادارات و سطح شهر از دیگر فعالیت هایی است که جهت ترویج سنت حسنه وقف در این ایام صورت گرفته است.

انتهای پیام/خ

ایستگاه همه  واقف باشیم در همدان برپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار