دیدار نماینده چین در امور افغانستان با فرمانده ارتش پاکستان

یک روز پس از دیدار فرمانده ارتش پاکستان با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، ژنرال قمر جاوید باجوا در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان با نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار نماینده چین در امور افغانستان با فرمانده ارتش پاکستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، یک روز پس از دیدار فرمانده ارتش پاکستان با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا، جنرال قمر جاوید باجوا در ستاد فرماندهی ارتش پاکستان با نماینده ویژه چین در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

«دنگ ژون»، نماینده ویژه سفیر چین در امور افغانستان در دیدار با جنرال قمر باجوا در راولپندی در خصوص موضوعات دو جانبه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، در این دیدار در خصوص مسائل مربوط به منافع متقابل از جمله مسائل امنیتی منطقه ای با تأکید ویژه بر مدیریت مرزهای پاکستان و افغانستان و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر شده است.

نماینده ویژه چین در امور افغانستان نیز در این دیدار از اقدامات ارتش پاکستان در جنگ با تروریسم قدردانی کرد.

روز پنجشنبه هفته جاری نیز جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان در دیدار با جنرال جوزف، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: با وجود اقدامات مثبت ارتش پاکستان در مبارزه با تروریسم هنوز حملات از خاک افغانستان به خاک کشور ما ادامه دارد. جنرال باجوا افزود: تروریست ها در افغانستان ریشه دوانده اند.

بر اساس این گزارش ، دو طرف در این دیدار درباره تازه ترین وضعیت امنیتی در افغانستان و مرزهای مشترک بین دو کشور به تبادل نظر پرداختند. 

جنرال آمریکایی نیز در این دیدار از اقدامات اخیر پاکستان در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

جنرال باجوا فرمانده ارتش پاکستان همچنین در این دیدار گفت که هیچ کشوری به اندازه پاکستان خواهان امنیت و ثبات در افغانستان نیست و اسلام آباد به اقدامات خود برای تامین امنیت در افغانستان ادامه می دهد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، افغانستان ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.