شناسایی بیش از هزار نوآموز بدو ورود به مدرسه مشکوک به مشکل در خراسان شمالی

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: در طرح سنجش امسال، هزار و 659 نوآموز بدو ورود به مدرسه، مشکوک به مشکل شناسایی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، علی متقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت : در طرح سنجش امسال تاکنون 15 هزار و 943 نوآموز که در تست های سنجش شرکت اند مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

وی افزود: از این تعداد، 390 نوآموز مشکوک به مشکل بینایی، 179 نوآموز مشکوک به مشکل شنوایی، 798 نوآموز مشکوک به مشکل آمادگی تحصیلی و 292 نوآموز مشکوک به بیش از یک مشکل شناسایی شده اند.

متقیان با بیان اینکه مهلت طرح سنجش برای کلاس اولی ها به پایان رسیده است گفت: تاکنون 17 هزار و 127 نوآموز بدو ورود به مدرسه در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی افزود: اکنون 453 نفر از نوآموزان بدو ورود به مدرسه از سنجش بازمانده اند.

وی گفت: از آنجایی که ثبت مشخصات دانش آموزان کلاس اولی در سامانه سناد منوط به داشتن طرح سنجش سلامت است به یقین دانش آموزی که برای سنجش سلامت اقدام نکرده، در ثبت نام با مشکل روبه رو می شود.

 متقیان افزود: یک هزار و 600 دانش‌آموز استثنایی به صورت غیرمستقیم تحت پوشش قرار دارند که در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است: اکنون هزار و 150 دانش‌آموز استثنایی در 15 مدرسه شهری و 29 مدرسه روستایی در استان تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ط

منبع/ایرنا

ارزیابی 15 هزار و 943 نوآموز در تست های سنجش خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.