برگزاری کلاس آموزشی خروج از کشاورزی سنتی

کلاس آموزشی "مدرسه در مزرعه" در دهستان درغک با حضور ۵۰ کشاورز و نماینده بیمه محصولات کشاورزی منطقه دیشموک برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛رئیس جهاد کشاورزی دیشموک گفت: این کلاس هادر دیشموک با دعوت از دکتر واعظی و دکتر حیدرپور از محققان باتجربه مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران تشکیل شد.


عادل محتشمی افزود: در این دوره آموزشی مطالب ارزشمند و کاربردی توسط دو محقق با تجربه کشاورزی در زمینه کشت بذور اصلاح شده، تنظیم تاریخ کاشت، استفاده از دستگاه‌های کارنده کاشت زودهنگام،آتش نزدن کاه و کلش و بقایای گیاهی و تغذیه صحیح کشت گیاهان علوفه‌ای آموزش داده شد.


وی ادامه داد: کشت آزمایشی گندم اصلاح شده توسط این محققان با همکاری کشاورزان در درغک و اسفندان باعث می‌شود که در سال‌های آینده نگرش کشاورزان نسبت به کشاورزی سنتی تغییر پیدا کند و این امر باعث بالا بردن عملکرد محصولات کشاورزی در آینده است.


رئیس اداره جهاد کشاورزی دیشموک گفت: این دوره آموزشی با استقبال و امیدواری کشاورزان زیادی همراه بود و پس از بحث و تبادل نظر بین استادان و کشاورزان قرار شد در صورت مهیا شدن امکانات مورد نظر امسال به صورت آزمایشی از ارقام اصلاح شده گندم سازگار با منطقه و زیر نظر این محققان گچسارانی کارکشت انجام شود.


محتشمی ضمن ابراز امیدواری برای داشتن استعداد و پتانسیل مناسب منطقه دیشموک و درغک در کاشت محصولات زراعی و باغی اضافه کرد: راهکار‌ها و پیشنهاداتی برای توسعه بخش کشاورزی دیشموک توسط کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه به کشاورزان ارائه داده شد.


رئیس اداره جهاد کشاورزی دیشموک یادآور شد: بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه درغک و اسفندان در سال گذشته به کشت گندم و جو اختصاص یافت.

انتهای پیام/د

خروج از کشاورزی سنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.