ریاست آب رسانی کابل:

آب های زیر زمینی کابل 15 متر پایین رفته است

«حمیدالله یلانی»، ریاست آب رسانی کابل اعلام کرد که اخیرا سطح آب های زیر زمینی در شهر کابل، تا پانزده متر پایین رفته است.

آب های زیر زمینی کابل 15 متر پایین رفته استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حمیدالله یلانی»، ریاست آب رسانی کابل اعلام کرد که اخیرا سطح آب های زیر زمینی در شهر کابل، تا پانزده متر پایین رفته است.

وی هشدار می دهد که اگر استفاده از آب های زیر زمینی مدیریت شده و منظم نباشد، کابل با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

حمیدالله یلانی، رئیس ادارۀ آب رسانی کابل می گوید: «متأسفانه به شیوه های غیر فنی از آب های زیر زمینی استفاده می شود. واتر پارک و نیز در زراعت به شکل سنتی استفاده می شود؛ این ها می توانند عواملی باشند که سطح آب پایین بیاید.»

در کنار آلوده شدن آب های زیر زمینی در شهر کابل، سطح این آب ها نیز در سال های اخیر پایین آمده است.

وزارت انرژی و آب می گوید که استفادۀ بی رویه از آب، افزایش جمعیت و حفر چاه های عمیق از علت های اصلی پایین آمدن سطح آب در پایتخت هستند.

عبدالبصیر عظیمی، معین وزارت انرژی و آب می گوید که بر اساس قانون وزارت آب، هرگونه چاه عمیق باید با گرفتن مجوز این وزارت حفر شود.

وی در این باره گفت: «خوشبختانه کار مطالعات و دیزاین پروژۀ بند شاه توت در ولسوالی چهار آسیاب شهر کابل تمام شد و عملأ باید کار ساختمانی اش شروع شود.»

در همین حال، آگاهان محیط زیستی و مهندسان می گویند اعمار شهرک ها و ساختمان ها، نیز بر پایین آمدن سطح آب در شهر کابل تأثیر گذار است. 

آمارها نشان می دهند که کابل حدود شش میلیون جمعیت دارد. اما این شهر بسیاری از خدمات و تأسیسات که یک پایتخت باید داشته باشد محروم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار