مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس خبر داد؛

اعزام ۱۵۳ مبلغ به سراسر استان فارس در هفته وقف

به مناسبت هفته وقف ۱۵۳ مبلغ با هدف ترویج فرهنگ وقف به سراسر فارس اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازشیراز؛ حجت الاسلام عباس موسوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس با اشاره به اعزام ۱۵۳ مبلغ به سراسر فارس گفت: ۱۱ مبلغ نیز به سطح مدارس شیراز برای دیدار چهره به چهره  و ترویج  فرهنگ وقف   اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: از برنامه‌های اجرایی در هفته وقف، برپایی ایستگاه سلامت در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع)، ویزیت بیماران نیازمند در بیمارستان خلیلی، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در محل موقوفه نمازی تبلیغ و ترویج وقف در ایستگاه‌های صلواتی است.

موسوی تصریح کرد: همزمان با  هفته وقف و تقارن با دهه آخر ماه صفر، ویژه برنامه‌های عزاداری و شهادت برگزار و مبلغان حوزه وقف به ترویج و تبلیغ وقف در خیمه‌های معرفت در قالب سخنرانی، مشاوره، طب اسلامی و نشست‌هایی در این دهه با اصناف مختلف با هدف معرفی وقف‌های جدید بنا بر نیاز روز جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۶۱۶ فقره سند مالکیت تک برگ به ثبت رسیده است، افزود: این اسناد معادل ۱۰ میلیون و ۸۶۸ متر مربع  به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و بیش از ۵ هزار رقبه نیز در این مدت سند دار شده اند که بیشترین اسناد مربوط به بخش بیضاء بوده است.

مدیر کل اوقاف فارس ادامه داد: تعداد ۵ هزار پلاک رفع اختلافی نیز با منابع طبیعی به ارزش ۳۱۸ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۴۰۰ ریال به مقدار ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار در ۶ ماهه نخست امسال به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام موسوی در پایان به میزان مطالبات اداره اوقاف فارس از دستگاه‌های اجرایی اشاره و اضافه کرد: میزان این مطالبات بیش از یکصد میلیارد ریال است که اجاره می‌شود و امسال نیز تعداد ۳۰ جلسه در شورای حقوقی اوقاف برگزار و به ۸۰ پرونده رسیدگی شده است.
انتهای پیام/ت

اعزام مبلغان دینی   به  سراسر  فارس  در هفته وقف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.