بازگشایی ساختمان جدید کتابخانه شهید صدوقی مروست

ساختمان جدید کتابخانه شهید صدوقی مروست با حضور یادگار سومین شهید محراب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  حجت‌الاسلام محمد صدوقی،یادگار سومین شهید محراب و فرزند امام جمعه فقید یزد در این مراسم با ابراز خرسندی از سفر به شهرستان خاتم، هفته کتاب را به همه کتابداران و خدمتگزاران عرصه کتاب و مطالعه تبریک گفت.

حجت‌الاسلام صدوقی  با بیان اینکه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و به خصوص نهادهای فرهنگی در حدی نیست که بتوان معضلات مناطق محروم را حل کرد، ابراز داشت: باید به راهکارهای دیگری نظیر جذب خیران و سرمایه‌گذاران به منطقه و ایجاد شرایط لازم برای اجرای پروژه‌های خیّری اندیشید و در این صورت است که می‌توان بسیاری از اقدامات مثبت و مفید را به پیش برد.

یادگار سومین شهید محراب تصریح کرد: بحث کتاب و کتابخانه در واقع همان کاشتن درخت دوستی است؛ چراکه کتابخانه و مطالعه، فرهنگ مردم شهر را بالنده و زندگی در کنار هم را زیبا و دلنشین می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد، ساختمان جدید و دائمی کتابخانه شهید صدوقی مروست با پیگیری مسئولان استانی و شهرستانی و همت بخش خیری در آینده‌ای نزدیک ساخته و به بهره‌برداری برسد.

حجت‌الاسلام صدوقی همچنین قول مساعد همراهی و مساعدت مالی برای ساخت و تجهیز این کتابخانه را داد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در سخنانی کوتاه، حضور حجت‌الاسلام صدوقی را در منطقه مغتنم دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت ویژه یادگار شهید محراب و همراهی همه مسئولان شهرستان، شاهد ساخت کتابخانه‌ای مطلوب و در خور نام شهید آیت‌الله صدوقی در شهر مروست باشیم.

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد حسینی، امام جمعه مروست نیز در این آیین به نوه سومین شهید محراب خیرمقدم گفت و نامگذاری هفته‌ای به نام و یاد کتاب را فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشکر از تلاش‌های خادمان این عرضه دانست.

فرجام فاضلی، فرماندار خاتم نیز گزارشی از وضعیت شهرستان و پیشرفت‌های صورت گرفته در این شهرستان در بخش‌های مختلف ارائه کرد و بر تلاش برای بالندگی هرچه بیشتر کتابخانه‌های عمومی خاتم تأکید کرد.

در آیین بازگشایی کتابخانه شهید صدوقی مروست، جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه به اجرای سرودی با مضمون کتاب و مطالعه پرداختند.

پس از بازگشایی رسمی ساختمان کتابخانه، حاضران با حضور در محل زمین اختصاص یافته برای احداث ساختمان جدید و دائمی کتابخانه شهید صدوقی، از موقعیت جغرافیایی این زمین دیدن کردند.

گفتنی است، ساختمان فعلی کتابخانه شهید صدوقی مروست به همت شورای اسلامی این شهر به صورت موقت و تا زمان احداث ساختمان دائمی آن در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است. شهرداری مروست نیز زمینی به مساحت 500 مترمربع واقع در پارک ملاعبدالله این شهر را برای احداث ساختمان جدید، به نهاد کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده است.

ساختمان جدید کتابخانه‌ عمومی شهید صدوقی بخش مروست با حضور نوه سومین شهید محراب و یادگار امام جمعه فقید یزد، امام جمعه شهر شهر مروست، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و فرماندار شهرستان خاتم بازگشایی شد.

انتهای پیام/ ی

ساختمان جدید کتابخانه شهید صدوقی مروست بازگشایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار