از سوی دانشگاه آزاد خرم آباد صورت گرت؛

خودروی هیبریدی «اسپیکو» در واحد خرم آباد رونمایی شد

در مراسمی با حضور سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان از خودروی هیبریدی ساخته شده در این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  خودروی هیبریدی «اسپیکو» در دانشگاه آزاد اسلامی خرم آباد رونمایی شد.


در این مراسم سیامک بهاروند سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان و واحد خرم آباد با تجلیل از تیم سازنده این خودرو گفت: همه توان خود را در چارچوب مقررات و آئین نامه‌های موجود برای حمایت از پروژه‌های علمی و تحقیقاتی به عمل خواهیم آورد تا با انجام پروژه‌های تحقیقاتی نام دانشگاه آزاد اسلامی را در محافل علمی طنین انداز کنیم.

هاجر باقری طولابی عضو هیأت علمی گروه برق واحد خرم آباد و مجری این طرح با بیان اینکه این پروژه به لحاظ تعداد اعضا و مدت زمان طراحی منحصر به فرد است، گفت: خودروی خورشیدی بادی اسپیکو خودروی سه چرخ تک سرنشین است که نیروی محرکه آن توسط یک موتور برقی که روی چرخ عقب نصب شده تأمین می شود.

وی افزود: به دلیل وجود ژنراتور بادی و تولید درگ و اصطکاک بیشتر نسبت به سایر خودرو‌های مشابه در طراحی و ساخت شاسی و بدنه محاسبات دقیق آیرو دینامیک لحاظ شده است.

این پژوهشگر واحد خرم آباد گفت: وزن این خودرو بدون سرنشین ۲۰۰ کیلوگرم بوده و قابلیت حمل وزن ۱۵۰ کیلوگرم را نیز داراست.

وی سرعت حرکت خودروی هیبریدی اسپیکو را اکنون و بدون گیربکس ۸۰ کیلومتر عنوان کرد که با افزودن گیربکس تا ۱۳۰ کیلومتر در ساعت قابل افزایش است.

عضو هیأت علمی واحد خرم آباد استفاده از سلول‌های خورشیدی با راندمان بالا، استفاده از موتور برقی، کنترلر قابل برنامه ریزی و نیز کنترلر ام پی پی تی خورشیدی و بادی برای استفاده از حداکثر توان انرژی خورشیدی را از دیگر مزیت‌های این خودروی هیبریدی عنوان کرد.

انتهای پیام/

خودروی هیبریدی قابلیت حمل  ۱۵۰ کیلوگرم را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خداقوت خیلی عالیه ....هزینه ش چقدر است ؟
آخرین اخبار