سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد:

اسفندماه زمان برگزاری جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات دریزد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات کشور در اسفندماه سال جاری به میزبانی یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ علی غیاثی ندوشن سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری دومین جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات کشور در اسفندماه سال جاری به میزبانی این دیار خبر داد.

غیاثی ندوشن هدف از برگزاری برگزاری این جشنواره را ترویج و اشاعه فرهنگ کلام نور و, همچنین الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی قرآن با استفاده از زبان و بیان هنر به وی‍ژه رشته نقاشی‌خط اعلام کرد .

وی شناسایی و تقدیر از هنرمندان برجسته نقاشی‌خط کشور به وی‍ژه آنانی که در حوزه قران و عترت فعالیت می‌کنند و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با آموزه‌های قرآن و عترت را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.

غیاثی ندوشن با اشاره به آغاز فراخوان جشنواره از اواسط آبان‌ماه جاری، از اهم موضوعات این جشواره به سیره ائمه اطهار (ع)، صلح جهانی، برادری و مساوات، وحدت، خانواده، مهجوریت قرآن، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی و اسماء الحسنی، اشاره کرد.

وی آثار پذیرش شده در جشنواره را آثار خلق شده در رشته نقاشی‌خط با شیوه‌های بداهه، ترسیمی و ترکیبی بیان کرد و افزود: این جشنواره در سه بخش غیررقابتی، رقابتی و ویژه برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: بخش عیررقابتی ویژه اساتید مدعو، بخش رقابتی شامل موضوعات جشنواره که سایر هنرمندان می‌توانند با ارسال آثار خود در این بخش شرکت کنند و بخش ویژه نیز صرفاً مربوط به آثار مرتبط با سوره مبارکه واقعه است.

غیاثی ندوشن آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره به آدرس یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، معاونت هنری، دبیرخانه جشنواره ملی نقاشی خط آیات را 12 بهمن‌ماه 96 عنوان کرد و گفت: نمایشگاهی از آثار این جشنواره از 17 تا 24 اسفندماه همزمان با برگزاری جشنواره در محل گنجینه فرهنگ و هنر یزد دایر خواهد شد.

معاون جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های معاونت قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت :جشنواره‌های سراسری قرانی آیات با هدف تبلیغ و ترویج فرهنگ اسلامی و قرانی از سوی وزارت ارشاد در قالب 11 جنشواره در کشور در حال برگزاری است که استان یزد میزبانی بخش نقاشی‌خط آن را برعهده گرفته است.

علی تن هدف از برگزاری این جشنواره‌ها را صرفاً رقابت بین هنرمندان ندانست بلکه تولید آثار قوی قرانی توسط هنرمندان را از اهداف مهم این جشنواره‌ها ذکر کرد.

سیره ائمه اطهار (ع)، صلح جهانی، خانواده، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، سبک زندگی، اقتصاد مقاومتی، قصه‌های قرآنی و اسماء الحسنی از مهمترین موضوعات این جشنواره اعلام شد.

در پایان این نشست از پوستر و سایت جشنواره به آدرس yazdq.ir  نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/ ی

یزد میزبان جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار