پارلمان افغانستان:

برکناری رئیس کمیسیون انتخابات توسط اشرف غنی غیر قانونی است

مجلس نمایندگان با انتقاد از برکناری رئیس کمیسیون انتخابات می‌گوید که حکومت کمیسیون انتخابات را شخصی کرده است.

برکناری رئیس کمیسیون انتخابات توسط اشرف غنی غیر قانونی استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان با انتقاد از برکناری رئیس کمیسیون انتخابات می‌گوید که حکومت کمیسیون انتخابات را شخصی کرده است.

همایون همایون، معاون اول مجلس نمایندگان می‌گوید که برکناری رئیس کمیسیون انتخابات کار خلاف قانون از سوی رئیس جمهور غنی است.

آقای همایون که در نشست امروز شنبه (27 عقرب) مجلس نمایندگان صحبت می‌کرد گفت: کمیسیون انتخابات شخصی نیست و متعلق به سرنوشت مردم افغانستان است؛ برکناری رییس کمیسیون خلاف قانون است.

وی برکناری رئیس کمیسیون انتخابات را دخالت حکومت در امور این کمیسیون خواند و تاکید کرد که رئیس برکنار شده کمیسیون انتخابات در برابر مجلس رسمی است و باید به مجلس بیاید و دخالت‌های رئیس جمهور در روند انتخابات را فاش سازد.

ظاهر قدیر دیگر عضو مجلس نیز گفت که رئیس جمهور با برکناری رئیس کمیسیون انتخابات می خواهد انتخابات‌های آینده را به نفع خود مهندسی کند.

آقای قدیر با انتقاد از برکناری نجیب الله احمدزی از سمت کمیسیون انتخابات گفت که کمیسیون انتخابات شخصی نیست که رئیس جمهور یک روز بخواهد کسی را در آن مقرر کند و روزی دیگر آن را برکنار نماید.

برخی نمایندگان دیگر نیز ضمن ابراز نگرانی از برکناری رئیس کمیسیون انتخابات، از مجلس خواستند که در این رابطه از حکومت وضاحت بخواهد.

نجیب الله احمدزی رئیس کمیسیون انتخابات روز چهارشنبه هفته گذشته از سمتش برکنار شد.

ریاست جمهوری طی حکمی از نهادهای مربوط خواسته است تا اشخاصی را به منظور انتخاب به جای رئیس کمیسیون انتخابات به ریاست جمهوری معرفی کنند.

اعضای کمیسیون انتخابات از سوی کمیته گزینش به ریاست جمهوری پیشنهاد می شود و رئیس جمهور از فهرست پیشنهاد شده اعضای کمیسیون را انتخاب می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار