ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ احتمال وقوع سیلاب در کرمانشاه

بر اساس اعلام کارشناس سازمان هواشناسی،سامانه بارشی جدیدی از یکشنبه وارد کشور می‌شود و نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ احتمال وقوع سیلاب در کرمانشاهحق پرست کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛گفت:سامانه ای ناپایدار از صبح روز دوشنبه این هفته تا شنبه آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد .
موج اول این سیستم روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ضمن کاهش دمای روزانه به تناوب باعث بارندگی همراه با رعد و برق و‌وزش باد در سطح استان می شود.

وی ادامه داد:در روز سه شنبه در نواحی غربی ( مناطق زلزله زده ) و شمال غرب ( مناطق اورامانات) از شدت بیشتری برخوردار است و بارش در بعضی ساعات با وزش باد شدید و احتمال رگبار پراکنده همراه می شود که این وضعیت باعث آبگرفتگی معابر عمومی بویژه در مناطق یاد شده خواهد شد.

حق پرست ادامه داد:همچنین وزش باد ممکن است در ساعاتی از روزهای دوشنبه و سه شنبه هوای استان را حداقل در مناطق مرزی و گرمسیری غبار آلود می کند.

وی افزود:موج دوم از این سامانه که با ریزش هوای سرد در منطقه همراه است از روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته ضمن دمای هوا بویژه در مناطق زلزله زده با گستردگی و شدت کمتر نسبت به موج اول در بعضی باعث بارندگی همراه با وزش باد در نیمه شرقی استان می شود.

پیش بینی می شود بارش تجمعی این سامانه در مناطق زلزله زده و اورامانات بین ۳۰ تا ۵۰ میلیمتر به ثبت برسد.

انتهای پیام/پ

 

سیلاب در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.