اجرای ۴۶۷ برنامه به‌مناسبت هفته بسیج در همدان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه همدان گفت: در شهرستان همدان ۳۰ عنوان برنامه شاخص در قالب ۴۶۷ برنامه در سطح حوزه‌ها و سپاه شهرستان همدان اجرا می‌شود.

اجرای ۴۶۷ برنامه به‌مناسبت هفته بسیج در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن برزگر فرمانده سپاه ناحیه همدان، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام رضا(ع) و حادثه زلزله استان کرمانشاه و گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: امسال شعار محوری هفته بسیج، «بسیج مظهر مردم سالاری دینی» است که این هفته از ۲۹ آبان ماه آغاز می شود.

وی گفت: در شهرستان همدان ۳۰ عنوان برنامه شاخص در قالب ۴۶۷ برنامه در سطح حوزه‌ها و سپاه شهرستان همدان اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: در اولین روز از هفته بسیج، 29 آبان ماه با عنوان «بسیج اقتصاد مقاومتی و سازندگی» افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تجلیل از فعالان در حوزه اقتصاد مقاومتی را داریم.

وی تاکید کرد: 30 آبان ماه روز دوم هفته بسیج با عنوان «بسیج محرومیت زدایی و خدمات رسانی» نامگذاری شده که ویزیت رایگان مردم به خصوص در مناطق محروم با حضور داوطلبانه پزشکان بسیجی و اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم انجام می‌شود.

برزگر ادامه داد: به صورت هفتگی یا دو هفته یکبار توسط قرارگاه ولیعصر در مناطق مستضعف نشین و محرومین، با حضور حقوقدانان و مشاورین در زمینه تربیتی، اعتیاد و ... مسائل مشاوره های مذهبی و کارآفرین در دو منطقه صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: از مهمترین برنامه‌های این هفته طرح کرامت بوده که توسط قرارگاه ولیعصر(عج) در بحث اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر انجام می شود.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به نامگذاری یکم آذر ماه سومین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج اعتلای فرهنگی و اجتماعی» تصریح کرد: در این روز نیز جشنواره مدرسه عشق و کارهای هنری، نشست‌های روشنگری با موضوعات اجتماعی برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: دوم آذر ماه، چهارمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج اندیشه ورزی و تولید علم» است که در این روز جلسات هم‌اندیشی‌ در سطح پایگاه‌ها برگزار می‌شود و از جمله برنامه‌های شاخص این روز عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران است که به صورت استانی برگزار می شود.

برزگر ابراز داشت: پنجمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج مسجدمحوری و ولایتمداری» نامگذاری شده که در این روز برگزاری دعای ندبه در سطح مساجد با حضور بسیجیان و هیئت رزمندگان و حضور سازمان یافته بسیجیان در میعادگاه‌های نمازجمعه در سه نقطه از شهرستان همدان در حسینیه امام(ره)، جورقان و مریانج با سخنرانی فرماندهان حوزه های جورقان و مریانج قبل از خطبه ها خواهد بود.

وی گفت: در ششمین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، دولت مقاومت و استکبارستیزی» همایش تبیین گفتمان مقاومت و بسیجیان جهان اسلام انجام می شود و هر حوزه یک نشست خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: پنجم آذر ماه در آخرین روز از هفته بسیج نیز با عنوان «بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی» تجمع بزرگ انقلاب، شکوه مقاومت با سخنرانی سردار نقدی معاونت فرهنگی کل سپاه پاسداران انجام می‌شود.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته آغاز طرح «گشت محله محور» است که با عنوان «حماسه خدمت و امنیت» در راستای برنامه‌های اعتلای بسیج شروع به کار خواهد کرد.

برزگر اضافه کرد: این برنامه از جدیدترین برنامه‌ها است، که در یکی از مساجد همدان با حضور کسانی که آموزش دیده و توجیه شده اند به صورت نمادین اعزام خواهند شد و به صورت گشت‌های محله محور است.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان بسیج بحث اصلی مردم داری و مردم یاری است، عنوان کرد: در راستای خدمت بهتر و بیشتر به مردم همدان تمام برنامه های بسیج در قالب مسجدمحوری تعریف شده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی و برنامه های مختلفی در سطح پایگاه‌ها طی هفته بسیج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بسیج مستضعفین کمک به محرومین و مأموریت های امدادی و کمک رسانی در حوادثی است که اتفاق می افتد، یادآور شد: با توجه به اینکه استان همدان معین استان کرمانشاه است، بعد از حادثه کرمانشاه بسیجیان با روحیه خودجوش خود کمک های جمع آوری شده را به دست هموطنان زلزله زده رساندند.

برزگر در ادامه با اشاره به میزان کمک های جمع آوری شده شهرستان همدان اظهار کرد: 4 هزار و 300 تخته پتو، آرد ۱۵ تن، چراغ والور ۱۱۵ عدد، خشکبار ۳۳۵ کیلو، گردو ۳۰۰ کیلو‌، آب معدنی ۲ هزار و ۵۶۰ بسته، خرما ۳۰۰ کارتن، کفش ۴۵۸ جفت، مواد شوینده ۱۸۳ کارتن، تجهیزات پزشکی ۴۰ میلیون تومان، چادر ۱۸۰ تخته، کمک‌های اولیه ۳۰ جعبه، لباس ۳هزار و ۴۵۶ دست از کمک‌های مردم شهر همدان به زلزله‌زدگان بوده است.

وی عنوان کرد: وجه نقد ۱۵۰ میلیون ریال، سیب زمینی ۴۵ تن، بخاری ۱۸۰ عدد، فرش ۵۰ تخته، نان ۳۹ هزار قرص، برنج ۶ تن، روغن ۳۰۰ بطری، شیره انگور ۱۱۰ کیلو، حبوبات ۵۰ کیلو، کنسرو ۱۲ هزار قوطی، مربا ۱۵۰ کیلو و... نیز از دیگر اقلام ارسالی به مناطق زلزله زده بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان در خصوص کارآفرینی عنوان کرد: در سال قبل بیش از 1.5 میلیارد تومان وام داده شد و امسال نیز ۱۸۰ میلیون تومان وام به متقاضیان داده شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری حدود ۱۲۳ نفر اشتغالزایی شده که ۱۰ مورد قرارگاه حضرت ولیعصر(عج) و در هفته بسیج نیز دو مورد خواهیم داشت.

انتهای پیام/خ

در هفته بسیج 467 برنامه در همدان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.