باران در کمین منازل پرخطر منبع آب اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به بروز خطرات احتمالی برای منازل پرخطر منبع آب و منطقه 7 شهرداری این کلانشهر ناشی از بارش‌های هفته جاری هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسکندر لطفعلی‌زاده، عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: براساس اعلام مراجع رسمی، بیش از 800 منزل مسکونی در معرض خطر در منطقه 7 و منبع آب اهواز وجود دارد که 84 واحد آن پرخطر و در اولویت جابجایی و انتقال هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از این 84 واحد، فقط ساکنان حدود 5 واحد به شیرین‌شهر یا شهر رامین منتقل شده‌اند تصریح کرد: دولت متولی جابجایی این منازل است، اما متاسفانه هم استانداری و هم مدیریت بحران خوزستان، این موضوع را به کلی رها کرده‌اند.

لطفعلی ‌زاده اذعان داشت: مدیریت بحران خوزستان، تنها زمانی که رسانه‌ها به یک معضل یا مساله می‌پردازند، برای رسیدگی به آن اقدام می‌کند، در حال حاضر پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از بارندگی‌های فراگیر از روز دوشنبه هفته جاری است که در این زمینه نگرانی‌هایی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه افزود: منازلی که بر تپه‌های کارون در منطقه 7 احداث شده‌اند، هر لحظه ممکن است که به علت ریزش کوه یا سنگ آوار شوند و جان ساکنان این منازل در خطر است، بارش باران نیز وقوع هر حادثه‌ای را در زمینه ریزش کوه در این منطقه امکانپذیر می‌کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: نگرانی جدی نسبت به بارندگی‌ها احتمالی هفته جاری وجود دارد، زیرا بسیاری از خانه‌های این منطقه در مجاورت سنگ‌های بسیار بزرگی احداث شده‌اند که هر آن امکان سقوط این سنگ‌ها وجود دارد، همانطور که در حادثه اخیر سقوط سنگ روی 2 منزل مسکونی در منبع آب، قبلا هشدارهای لازم را داده بودند.

اسکندر لطفعلی‌زاده بیان داشت: در خصوص منازل پرخطر منطقه 7، ضعف‌هایی در عملکرد شهرداری وجود دارد، از جمله اینکه این منازل نباید در این مناطق احداث می‌شدند، شهرداری دخیل است، اما موضوعات بعدی نظیر لزوم تخلیه و جابجایی این منازل بر عهده دولت بوده است.

انتهای پیام/گ

احتمال ریزش کوه هنگام بارندگی در منطقه منبع آب اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.