دانستنی‌های طلایی درباره سینوزیت و راه‌های پیشگیری و درمان آن

سینوس ها، حفره های تو خالی و پر از هوایی هستند که درون آنها از مخاط پوشیده شده است.

سینوزیت و را ه های درمان آنبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سید رضا چراغ زاده متخصص گوش، حلق و بینی و فلوشیپسینوزیت ودرمان آن بیماری‌های گوش استان گفت: سینوزیت‌های چرکی عارضه ایجاد می‌کنند و درمان سینوزیت‌های مزمن عمدتا جراحی است.

این پزشک با اشاره به اینکه سینوس ها، حفره‌های تو خالی و پر از هوایی هستند که درون آن‌ها از مخاط پوشیده شده است افزود: هرگاه سینوس‌ها به هر دلیلی ملتهب و متورم شوند، اصطلاحا سینوزیت گفته می‌شود.

وی شایع‌ترین علل ایجاد سینوزیت را ویروس‌هایی مانند ویروس سرماخوردگی و ویروس آنفولانزا عنوان کرد و ادامه داد: آبریزش شفاف بینی، عطسه، سرفه‌های متداول، ترشحات پشت حلق و احساس پری در پیشانی از جمله علائم سینوزیت ویروسی است.

چراغ زاده اضافه کرد: گرفتگی بینی، سرفه، بی قراری، ترشحات بینی و بوی بد دهان ازعلائم سینوزیت چرکی در کودکان است.

وی گفت: سینوزیت، اگر به صورت آلرژیک بروز کند، می‌تواند موجب قرمزی چشم‌ها و ورم پلک‌ها شود، که معمولا با درمان آلرژی برطرف می‌شود.

چراغ زاده طول درمان سینوزیت حاد را ۱۰ تا ۱۴ روز و عفونت‌های مزمن را ۳ تا ۴ هفته عنوان کرد و گفت: درمان سینوزیت‌های مزمن عمدتا جراحی است.

وی استراحت کافی، تغذیه مناسب، مصرف مایعات، استفاده از ماسک و کنترل آلرژی با درمان مناسب را از راه‌های پیش گیری از سینوزیت بیان کرد.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

انتهای پیام/

ترفندهایی مفید برای درمان سینوزیت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خوب بود و ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ آبان ۱۳۹۶
خوب بود
آخرین اخبار