در پی بیکاری صیادان در سیستان.

اعتراض صیادان سیستانی به عدم رهاسازی بچه ماهی در چاه نیمه چهارم

مدیر شیلات منطقه سیستان گفت: در بحث رهاسازی بچه ماهی در چاه نیمه چهارم به شدت به دنبال مجوز هستیم تا بتوانیم بچه ماهی‌های مربوطه را در این چاه نیمه رها سازی کنیم.

اعتراض صیادان سیستانی به عدم رهاسازی بچه ماهی در چاه نیمه چهارمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، تعدادی از صیادان شهر علی اکبر شهرستان هامون با اعتراض به عدم رهاسازی گسترده بچه ماهی در چاه نیمه چهارم و بیکاری صیادان خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

محب علی سیستانی مدیر شیلات منطقه سیستان گفت: در بحث رهاسازی بچه ماهی در چاه نیمه چهارم به شدت به دنبال مجوز هستیم تا بتوانیم بچه ماهی‌های مربوطه را در این چاه نیمه رها سازی کنیم.

وی با بیان اینکه هر زمانی چاه نیمه چهارم به بخش کشاورزی واگذار شود رها سازی بچه ماهی‌ها نیز انجام می‌شود گفت: مشکل خاصی در خصوص رهاسازی وجود ندارد و این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم.

سیستانی گفت: خشکسالی بیشترین، تاثیر را بر روی صیادان گذاشته است و معیشت آن‌ها وابسته به تالاب بین المللی هامون بوده، لذا صید ماهی می‌تواند کمک حال معیشت صیادان سیستان باشد.

مدیر شیلات منطقه سیستان تصریح کرد: احداث استخر‌های پرورش ماهی، توانسته است بخشی از معیشت صیادان را جبران کند و صید ماهی در چاه نیمه نیز می‌تواند بخش دیگری از صیادان را وابسته به صید و صیادی نگه دارد.

وی همچنین اظهار کرد: بخشی از بچه ماهی‌ها در چاه نیمه چهارم به صورت طبیعی وارد می‌شوند و بخش دیگری نیز رهاسازی می‌شوند که به محض اخذ مجوز این مهم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اعتراض جمعی از  صیادان سیستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار