پیکر نویسنده پیشکسوت کردستانی به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم نجم الدین شوکت یاریان نویسنده و هنرمند پیشکسوت کردستانی با حضور جمعی از مردم و مسئولین در سنندج به خاک سپرده شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،نجم الدین شوکت یاریان از نویسندگان وادبا پیشکسوت کردستانی روزشنبه ( ۲۷ آبان ماه) به علت عارضه قلبی در بیمارستان توحید سنندج دارفانی را وداع گفت.
نجمه الدین شوکت یاریان مترجم، ادیب و از فعالان فرهنگی و نویسندگان پیشکسوت کردستانی متولد اسفند ماه سال ۱۳۲۹ هجری شمسی است.
وی چند سالی در صدا و سیمای مرکز کردستان گوینده و نویسنده برنامه های ادبی به زبان کُردی بوده است و ترجمه دو کتاب شعر استاد بزرگ و برجسته شعر کُردی استاد عبدالله په شیو به نام های «برووسکه چاندن» (آذرخش افشانی) و «به ره و زه رده په ر» (رو به سوی غروب) به زبان فارسی که منشر شده و در بازار کتاب موجود است از آثار وی می باشد.
این فعال فرهنگی همچنین چند سال دبیر زبان و ادبیات فارسی در دبیرستانهای استان بوده و ده ها مقاله فرهنگی و ادبی در نشریات و مجلات ادبی منطقه از او به چاپ رسیده است.
ترجمه اشعار شاعران برجسته فارسی زبان به زبان کُردی مانند دکتر اسماعیل خویی، نیما، فروغ و ..از دیگر فعالیت های او می باشد.
نجم الدین شوکت یاریان چند سال مسؤل انجمن ادبی آوینه کردستان بود و به برگزاری نشست های ادبی و فرهنگی می پرداخت و چند همایش و جشنواره مرتبط با زبان و ادبیات کُردی و محلی را در سنندج برگزار کرده است
پیکر این نویسنده و هنرمند پیشکسوت کردستانی عصردیروز با حضور جمعی از مردم و مسئولین تشیع و در قطعه هنرمندان بهشت محمدی سنندج به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/م

نویسنده پیشکسوت کردستانی دارفانی راوداع گفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.