محسنی‌بندپی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آمار مهدهای کودک غیرمجاز زیر ۲ درصد است/ فعالیت غیرقانونی 60 درصد از مهدها صحت ندارد

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار مهدهای کودک غیرمجاز زیر ۲ درصد است و برخی از گزارش‌هایی که ارائه می‌شود، صحت ندارد.

آمار مهدکودک های غیرمجاز زیر ۲ درصد است/با ارائه آمار غلط، فقط مردم را نگران می‌کنیمانوشیروان محسنی‌بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه های منعقد شده میان سازمان بهزیستی کشور با سازمان بسیج و تبلیغات اسلامی، برخی از مراکز نگهداری از کودکان و مهدهای کودک توسط این سازمان‌ها و تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور تأسیس و مدیریت می‌شوند.

محسنی بندپی گفت: مهدهای کودک قرآنی توسط سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس می‌شوند و در راستای ارائه خدمات متناسب به کودکان و تحت نظارت این سازمان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهرداری برای ادامه فعالیت ۳۵۰ مهدکودک خود به سازمان بهزیستی کشور برای امضای تفاهم نامه مشترک میان این دو سازمان درخواست داده است و امضای یک تفاهم نامه کلی برای این درخواست در دست بررسی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از مهدهای کودک شهرداری را خانه های اسباب بازی تشکیل می‌دهند و با امضای این تفاهم نامه فعالیت آن‌ها نیز تحت نظارت سازمان بهزیستی کشور خواهد بود.

محسنی بندپی تاکید کرد: اینکه برخی از همکاران من در سازمان بهزیستی کشور می‌گویند که ۶۰ درصد مهدهای کودک به طور غیرمجاز فعالیت می کنند، صحت ندارد.

مرجع صدور مجوز مهدکودک سازمان بهزیستی کشور است

محسنی بندپی اظهار کرد: طبق ماده ۲۶ قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرجع صدور مجوز مهدکودک، سازمان بهزیستی کشور است و فعالیت هر یک از مراکز نگهداری از کودکان منوط به دریافت مجوز اولیه از سازمان بهزیستی کشور است.

وی یادآور شد: تعیین مبلغ شهریه و نحوه عملکرد سایر مهدهای کودک از جمله مواردی است که توسط سازمان بهزیستی کشور انجام می‌شود و نظارت کافی در این خصوص از سوی بهزیستی کشور لحاظ شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: آمار مهدهای کودک غیرمجاز زیر ۲ درصد است و نباید با اعلام گزارش‌های غلط،  مردم را نگران کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: تأمین استانداردهای مورد نیاز برای نگهداری از کودکان در خانه‌های اسباب بازی و مهدهای کودک شهرداری تهران شرط صدور مجوز برای فعالیت این مراکز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار